Upozorenje Agencije za bezbednost saobraćaja: Profesionalni vozači ne mogu da voze duže od 9 sati

Agencija za bezbednost saobraćaja podsetila je danas da su profesionalni vozači u obavezi da posle prva četiri i po sata prave pauzu od najmanje 45 minuta

Foto: Google Maps, Shutterstock

Agencija za bezbednost saobraćaja podsetila je danas da, prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja, profesionalni vozači ne mogu da voze duže od devet sati i da su u obavezi da posle prva četiri i po sata prave pauzu od najmanje 45 minuta. Agencija u saopštenju navodi i da je prema tom zakonu, pri organizovanom prevozu dece, propisana brzina autobusa ograničena na 70 kilometara, a na auto-putu na 90.

Profesionalni vozač koji upravlja autobusom mora da nosi sa sobom fotokopiju lekarskog uverenja o sposobnosti, koje nije starije od godinu dana, kao i da ima dokaz o aktivnosti za tekući dan i prethodnih 28 dana.

Pored toga, i dokaz da je pre započinjanja radnog dana u kojem se obavlja prevoz koristio odmor u trajanju od najmanje 11 časova.

Da bi vršio organizovani prevoz dece, vozač mora imati najmanje 27 godina i stečenu početnu kvalifikaciju, odnosno periodičnu obuku, koju dokazuje posedovanjem kvalifikacione kartice.

Vozač je i u obavezi, dodaju, da poseduje lekarsko uverenje da je zdravstveno sposoban, koje ne može biti starije od tri godine, a kod organizovanog prevoza dece ne starije od godinu dana.

Navode i da se po zakonu obavljanje organizovanog prevoza dece vrši autobusom koji poseduje potvrdu o tehničkoj ispravnosti vozila koja nije starija od 30 dana, sem u slučaju novoproizvedenog autobusa kojem od datuma prve registracije u Srbiji nije proteklo više od dve godine koji ne mora posedovati ovu potvrdu.

U saopštenju se podseća i da policijski službenik vrši kontrolu uslova i alkotestiranje vozača neposredno pre otpočinjanja organizovanog prevoza dece.

Ukoliko posumnja na tehničku ispravnost autobusa, autobus se upućuje na kontrolni tehnički pregled, a ako se utvrdi da neki od uslova nije ispunjen, organizovani prevoz dece neće započeti do otklanjanja utvrđenih nedostataka.

Navode i da je potrebno da uz grupu do 30 dece bude prisutan najmanje jedan grupni pratilac u saobraćaju, dok je za veću grupu potrebno da budu prisutna najmanje dva grupna pratioca.

(Telegraf.rs)