Istorijska odluka Srpske pravoslavne crkve
Saopštenje SPC prenosimo u celosti
Sabor SPC je danas odobrio kanonsko jedinstvo SPC sa takozvanom makedonskom pravoslavnom crkvom odnosno "Ohridskom arhiepiskopijom". Tako je spor, koji datira još od davne 1967. godine, kada se takozvana Makedonska pravoslavna crkva odvojila od SPC, rešen.
Saopštenje SPC vam prenosimo u celosti:
"Primivši akt Svetog Arhijerejskog Sinoda Makedonske Pravoslavne Crkve - Ohridske Arhiepiskopije kojim ista prihvata opštepriznati kanonski status, dodeljen joj 1959. godine od strane Svetog Arhijerejskog Sabora Srpske Pravoslavne Crkve, i izražava nadu da će Srpska pravoslavna crkva bratoljubivo rešavati i rešiti i pitanje njenog konačnog kanonskog statusa, čemu treba da usledi svepravoslavno saglasje i prihvatanje toga statusa, Sveti Arhijerejski Sabor je odlučio:
- sa blagodarnošću Gospodu i sa radošću Sabor pozdravlja prihvatanje opštepriznatog kanonskog statusa, a to je status najšire moguće autonomije, odnosno pune unutrašnje samostalnosti, dodeljen još 1959. godine;
- pošto su ovim uklonjeni razlozi za prekid bogoslužbenog i kanonskog opštenja, izazvani jednostranim proglašenjem autokefalnosti 1967. godine, vaspostavlja se puno liturgijsko i kanonsko opštenje;
- vaspostavljanjem jedinstva na kanonskim osnovama i pod uslovima važenja kanonskog poretka na čitavom području Srpske pravoslavne crkve dijalog o budućem i eventualno konačnom statusu eparhijâ u Severnoj Makedoniji nije samo moguć nego je i celishodan, legitiman i realan;
- u dijalogu o njihovom budućem i eventualno konačnom kanonskom statusu Srpska pravoslavna crkva će se rukovoditi samo i isključivo eklisiološko-kanonskim i crkveno-pastirskim načelima, merilima i normama, ne mareći za „realpolitičke”, „geopolitičke”, „crkvenopolitičke“ i druge slične datosti ili za jednostrane inicijative i ne podležući ničijim uticajima ili pritiscima;
- i, naposletku, Sabor nema nameru da posle rešavanja statusa uslovljava novu sestrinsku Crkvu ograničavajućim klauzulama u pogledu opsega njene jurisdikcije u matičnoj zemlji i u dijaspori, uz preporuku istoj da pitanje svog zvaničnog naziva reši u neposrednom bratskom dijalogu sa jelinofonim i ostalim pomesnim pravoslavnim crkvama."
(Telegraf.rs)