Ministarstvo za Telegraf: U trenutku nesreće u rudniku bilo 96 odsto metana, nije bilo vremena za reagovanje
Rudnik "Soko" radi od 1908. godine i u prethodnim nesrećama je poginulo 57 rudara
Istraga o nesreći u rudniku "Soko" u kojoj je stradalo osam rudara je, kako navode iz Ministarstva rudarstva i energetike za Telegraf.rs, u toku. A javnost će, kako kažu, biti upoznata sa svim činjenicama kada se istraga završi.
Na pitanje da li je tačno da su se opasne hemikalije u rudniku osetile danima pre nesreće nismo dobili konkretan odgovor.
- Rudnik "Soko" ima najsavremeniju opremu za detektovanje procenta metana, ali u trenutku nesreće bilo je 96 procenta tog gasa u rudničkoj prostoriji. Tako velika koncentracija zauzela je kompletnu zapreminu prostorije i nije bilo vremena i mogućnosti da rudari reaguju. Metan je čest pratilac ležišta uglja, naročito kod ležišta sa tektonskim poremećajima, kao što su rasedne zone, gde postoji mogućnost stvaranja rezervoara metana, u kojima je metan u velikim koncentracijama i pod velikim pritiskom. Postoje i preduzete su prethodne radnje, ali nažalost, ova profesija uvek ostavlja dozu rizika - kažu iz ministarstva za naš portal.
Kako kažu, rudnik "Soko" radi od 1908. godine i u prethodnim nesrećama je poginulo 57 rudara.
- Odmah po obaveštenju o rudarskoj nesreći, rudarski inspektor Ministarstva rudarstva i energetike je bez odlaganja na licu mesta pristupio ispitivanju uzroka ove tragedije i naredio hitne mere koje, između ostalog, uključuju i zabranu daljeg izvođenja rudarskih radova na eksploataciji-otkopavanju. Odmah posle nesreće, 1. aprila, formirana je i komisija sastavljena od stručnih lica rudarske struke i lica za metanometriju, radi utvrđivanja uzroka nesreće, koja je zajedno sa inspektorom istog dana sišla u jamu na mesto nesreće i počela sa radom - dodaju.
Javni tužilac, koji je odmah izašao na lice mesta, rukovodi postupkom u okviru koga ispituje okolnosti i sprovodi istragu radi utvrđivanja da li postoje osnovi za optuženje, pri čemu je angažovana i policija.
- Rudarski inspektor koji na licu mesta ispituje uzroke ove rudarske nesreće, nakon utvrđivanja svih činjenica i okolnosti, u skladu sa zakonskom obavezom, u najkraćem roku podneće tužiocu obrazloženi izveštaj sa mišljenjem o uzrocima nesreće.
(Telegraf.rs)