I koronu smo uzeli u obzir kad smo pravili testove za maturu: Šta za Telegraf kažu oni koji osmišljavaju ispit

Đaci su deo školske godine, odnosno prvog polugodišta, proveli na onlajn i kombinovanoj nastavi

Zadaci za malu maturu, koju će osmaci polagati u junu, već su spremni, a sudeći po odgovorima koje je Telegraf dobio u Centru gde se oni prave, mesta za paniku nema.

Naime, testovi će biti upravo nalik onima koje su mali maturanti imali na probnom polaganju, a dobra vest za njih je da je tim stručnjaka uzeo u obzir i situaciju sa koronom. Podsetimo, đaci su deo školske godine, odnosno prvog polugodišta, proveli na onlajn i kombinovanoj nastavi. Koliko god se u javnosti poricalo, to jeste ostavilo trag na njihovo obrazovanje, jer slušanje nastave u učionici i kod kuće, uprkos trudu nastavnika i škola, ne dovodi do istih rezultata.

- Stručni timovi, kao i prethodne godine, dobro poznaju prilike u kojima se odvijala i ova školska godina, te se i to uzima kao kriterijum pri konstrukciji testa. Svakako će u testu biti zadataka različitih nivoa težine, prema standardima obrazovnih postignuća, koji predviđaju tri nivoa – osnovni, srednji i napredni - kaže za Telegraf.rs Kata Simić Mišić, rukovodilac Centra za ispite u Zavodu za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.

Kako kaže, Zavod je pripremio je zadatke za završni ispit. Odnosno, članovi radnih grupa, nastavnici osnovnih i srednjih škola, tokom višemesečnog rada kreirali su nizove zadataka od kojih se određeni broj bira za testove.

- Svi zadaci su zasnovani na obrazovnim standardima, ali su i usklađeni sa programima nastave i učenja. Ispitne materijale recenziraju najugledniji stručnjaci u svojim oblastima, čime se dodatno osigurava kvalitet tih instrumenata. Probni završni ispit svake godine služi da se učenici upoznaju sa procesom koji ih čeka u junu, kao i da osete ispitnu atmosferu, ali i da provere svoje znanje i utvrde šta je to što treba da poboljšaju. U tom smislu, svaki probni test pruža modele zadataka koji će biti i u junskom roku, a primeri zadataka mogu se naći i u zbirkama koje Zavod objavljuje - naglašava Simić Mišić.

Ona dodaje i da Zavod po najvišim bezbednosnim procedurama osigurava tajnost svih materijala koji se pripremaju za završni ispit.

Direktor Zavoda: Idemo ka zatvorenom tipu testiranja sa ponuđenim odgovorima

Ove godine podeljena su mišljenja o proveri znanja iz matematike kod nastavnika, učenika, ali i onih koju su ga pravili, jer je test od 20 zadataka, sadržao 17 na zaokruživanje.

- To što neki nastavnici sada možda imaju primedbe zbog toga što su testovi zatvoreni nije novina, jer poslednjih godina idemo ka zatvaranju testova. I zatvoreni tip testiranja i ponuđeni odgovori đacima ne mora nužno da znači i olakšavanje. U našem obrazovnom sistemu to rade najstručniji nastavnici škola - rekao je Branislav Ranđelović, direktor Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.

- Dokaz da takva forma zadataka nije morala da znači olakšavanje su trenutno verovatno i najteži i najkvalitetniji prijemni ispiti u našem obrazovnom sistemu na fakultetima koji su već 10-15 godina u zatvorenoj formi - kazao je Ranđelović.

Sa druge strane, kako navodi, i u svetu je zatvorena forma vrlo aktuelna, skoro svi najbolji najbolji univerziteti i koledži na zapadu rade po takvom sistemu, pa to i mi ne radimo ništa što nije uobičajeno u svetu.

- Iskustva govore da deca koja su bolji đaci, bolje rezultate i ostvaruju i obrnuto i smatramo da nema razloga da se pravi problem oko ovoga, jer je to tendencija svuda u svetu i tendencija kako se naša deca ponašaju, uče i kolika je njihova pažnja. I mislim da ćemo u buduvćnosti ići i ka većem procentu zatvaranja, kao što je kombinovani test koji je kompletno zatvoren - rekao je Ranđelović.

Video: Poznato kada će se održati proba male mature: Đaci polažu matematiku, srpski jezik i kombinovani

(Telegraf.rs)