Ilegalni migranti ne odustaju od prelaska granica: Kriju ih u gumama, kazanima za rakiju, među lubenicama
Od početka 2022. godine u takvom pokušaju osujećene 133 osobe, dok je tokom prethodne tri godine, prema carinskoj statistici, u ilegalnom prelasku granice otkriveno 3.152 ljudi
Nedozvoljen prelaz državne granice i krijumčarenje ljudi svakodnevna je pojava sa kojom se naši carinici susreću na graničnim prelazima.
Tako su ove sedmice, policajci u Subotici uhapsili T. T. (35) iz tog grada zbog postojanja osnova sumnje da je izvršio pomenuto krivično delo. Zaustavljen je na Paliću i u njegovom vozilu zatečena su trojica državlјana Iraka bez ličnih dokumenata.
Nekoliko dana pre toga zabeležen je i slučaj kada je u Mađarskoj uhapšen državljanin Srbije (22), kada je u njegovom automobilu zatečeno devet stranaca bez validnih dokumenata. Svi ilegalci su, u skladu sa mađarskim propisima, ispraćeni do mađarsko-srpske granice.
Mađarska policija dan pre uhapsila je državljanina Srbije, koji je prevozio čak petnaest ilegalnih migranata.
Da su ovakvi slučajevi zaista deo svakodnevice carinika, potvrđuju za Telegraf.rs iz Uprava carina.
- Od početka migrantske krize carinici se na našim najfrekventnijim graničnim prelazima skoro svakodnevno suočavaju sa migrantima sa Bliskog istoka i iz Afrike, koji ilegalno pokušavaju da se domognu neke od zemalja Zapadne Evrope - navode.
Tako su od početka 2022. godine u takvom pokušaju osujećene 133 osobe, dok je tokom prethodne tri godine, prema carinskoj statistici, u ilegalnom prelasku granice otkriveno 3.152 ljudi.
- Najviše migranata pronađeno je na najvećim prelazima ka Mađarskoj i Hrvatskoj, pre svega na Horgošu, Batrovcima i Šidu, mada je sporadičnih slučajeva bilo i na prelazu Vatin ka Rumuniji.
A načini za skrivanje ilegalaca su najrazličitiji - među robom, u tovaru, bunkerima.
- Ponekad se dešava da migranti skriveni u kamionskim tovarima zalutaju ka unutrašnjim carinskim ispostavama, koje svakako nisu bile njihovo krajnje odredište. Slepi putnici najčešće se skrivaju u tovarnom prostoru kamiona, među robom. Bilo ih je među tekstilom, gumama, belom tehnikom, svežim lubenicama, kupusom, merkantilnim kukuruzom, kikirikijem, semenom suncokreta, susama, veštačkim đubrivom, čak i u kantama za smeće, kazanima za rakiju, muljačama za grožđe, mešalicama za beton itd. Nisu retki slučajevi riskantni i opasni po život, kada pokušavaju da tajno pređu granicu u uključenim hladnjačama, "bunkerima" automobila i kombija, zakačeni ispod prikolica, ili pak na krovovima velikih šlepera.
Kako navode, najveći broj njih detektovan je zahvaljujući najsavremenijim mobilnim skenerima kojima raspolaže carinska služba, čiji zraci prodiru kroz najdeblji čelik i carinicima pružaju mogućnost da sadržaj tovara koje kamioni prevoze vide jasno kao na dlanu.
- Bez obzira na činjenicu da su na terenu mnogo puta videli riskantne pokušaje slepih putnika da preko granice pređu po bilo koju cenu, pa čak i stavljajući svoje živote na kocku, carinici ipak često budu iznova zatečeni spremnošću ovih, uglavnom mladih ljudi, da rizikuju sve prevozeći se u ekstremno nebezbednim i nehumanim uslovima. Migrante po otkrivanju preuzima policija, u čijoj su nadležnosti i njihovi krijumčari - dodaju iz Uprave carina.
Za krivično delo trgovine ljudima u Mađarskoj je zaprećena kazna od jedne do pet godina zatvora, uz otežavajuće okolnosti od pet do 15 godina.
(Telegraf.rs)