Pandemija "napunila" kancelariju zaštitnika građana: Evo na šta se građani najviše žale

Institucija zaštitnika može na više načina da pomogne građanma

Foto: Tanjug/Rade Prelić

Zaštitnik građana Zoran Pašalić kaže da se broj obraćanja toj instituciji u pandemijskim uslovima značajnije povećao u odnosu na prethodni period.

- Broj obraćanja građana je 60 odsto povećan za vreme vanrednog stanja - rekao je Pašalić za RTS.

On je dodao da se građani žale da predugo čekaju na operacije, na uslove lečenja, neadekvatne postupke lekara, ali i na imovinsko-pravnu zaštitu, imovinsko-ekonomske uslove kao što su katastar legalizacija, ostvarivanja prva na penziju.

Zato je, kako kaže, Zaštitinik morao da na neki način uvede i drugačije radno vreme i drugačiji odnos odnosno prijem, kontakt sa građanima da bi mnoge probleme koji su se pojavili rešavali.

- Kod ostvarivanja prava na penziju najveći problem je dugo čekanje, ono dovodi naše građane koji imaju pravo na penziju u jako lošu situaciju. Taj neki vakuum između prestanka radnog odnosa i prijema prve penzije ih zaista dovodi u nezgodnu situaciju. I onda se oni obraćaju nama i onda mi u kontaktu sa PIO Fondom to rešavamo - objašnjava Pašalić.

Pandemija je, kaže, mnogo usporila sve neke redovne aktivnosti i zato se građani u krajnjoj instanci obraćaju Zaštitniku kada su nezadovoljni brzinom rešavanja njihovih problema.

Objašnjava da Institucija zaštitnika može na više načina da pomogne građanma.

- Uglavnom se mi obraćamo prvo povodom konkretnih slučajeva onima kojima treba, onima koji upravljaju tim ustanovima, uglavnom ih tada i rešavamo, a u slučajevima kada je to nemoguće onda višim instancama koje se bave ovakvim vrstama problema - navodi Pašalić.

Podseća da nema mogućnost prisile u izvršavanju njegovih preporuka.

- Mi nemamo mogućnost prisile. Mi smo praktično jedina nezavisna institucija koja ima i ustavni tretman i koja nema mogućnost prisile u smislu čak ni otvaranja postupaka, podnošenja prijava za određena nepostupanja - naveo je on.

(Telegraf.rs)