Pilot Stevan: U avionu kapetan je gospodar života i smrti, ja sam dvojicu putnika poslao u Padinsku Skelu

Pilot Stevan Ignjatović je kazao da na našim prostorima usled ratnih dejstava veliki je broj traumatizovanih i ljudi koji su izgubili najdraže, te je nužno da kapetan misli i o tome i pokuša da predupredi svaki incident

Printskrin: TV K1

Na letu „Vizera“ iz danskog grada Bilund za Tuzlu dogodio se incident kada je muškarac pokušao da otvori vrata aviona tokom leta i pretio zbog vanrednog sletanja aviona na beogradski aerodrom „Nikola Tesla“. Državljaninu Danske Sulejmanu I. nije se dopala odluka pilota da zbog magle avion sleti na najbliži, beogradski aerodrom, i protiv njega su nadležnom tužilaštvu podnete krivične prijave za izazivanje nacionalne, verske, rasne mržnje i netrpeljivosti kao i za ugrožavanje bezbednosti vazdušnog prostora.

Tim podom ovog jutra u „Uranku“ na televiziji K1 gostovao je pilot Stevan Ignjatović koji je kazao da je posada „Vizera“ na ovom letu imala sreće.

- Imali su sreće jer putnik uz sebe nije imao neki oštar predmet. Znate, on je mogao da ode do toaleta, razbije staklo i nekoga ozbiljno povredi ili usmrti. Kapetan je u avionu gospodar života i smrti. Ja sam dvojicu takvih putnika poslao u Padinsku Skelu na šest meseci.

Ignjatović je kazao i da bi potpuno drugačija situacija bila da se ovaj incident dogodio u avionu neke velike nacionalne kompanije.

- Da se ovo desilo u avionu „Britiš ervejza“ taj čovek bi pravo s londonskog aerodroma bio transportovan u zatvor na pet do šest godina! Na „Hitrou“ sedi dežurni sudija koji ovakve slučajeve rešava na samom aerodoromu. Nakon terorističkih napada 11. septembra doneta je odluka da država na čijoj se teritoriji dogodi incident ima pravo odlučivanja i određivanja sankcije.

Pilot Ignjatović objasnio je i kako je posada obučena da reaguje, kao i šta bi on uradio da je pilotirao letelicom.

- Kabinsko osoblje u ovakvim i sličnim situacijama pokušava da smiri putnika razgovorom, lepim rečima, objašnjenjem. Ukoliko putnik ne reaguje, onda i pretnjom da će ga po sletanju aviona na pisti sačekati policija i da mora da se smiri. Da sam ja bio pilot, iako kapetan ovog aviona nije uradio ništa pogrešno, ja bih pre samog poletanja aviona upozorio putnike na vremenske prilike i kazao im da postoji velika mogućnost sletanja na beogradski aerodrom. Mi pre svakog leta dobijamo detaljnu i preciznu prognozu. Siguran sam da ovaj putnik ne bi nakon te informacije ni pristao da se ukrca na let i da bi zamenio kartu.

Kako je objasnio Ignjatović, na našim prostorima usled ratnih dejstava veliki je broj traumatizovanih i ljudi koji su izgubili najdraže, te je nužno da kapetan misli i o tome i pokuša da predupredi svaki incident.

(Telegraf.rs)