Ministarstvo za Telegraf o predlogu ukidanja zaključne ocene na polugodištu: Ovo je njihova odluka
Ovaj vid ocenjivanja mora značajno da se unapredi, poručuju u Ministarstvu prosvete
Forum beogradskih gimnazija uputio je danas predlog Ministarstvu prosvete da se od sledeće školske godine ukine zaključivanje ocena na kraju prvog polugodišta. Kako su naveli, ovo zaključivanje je "besmisleno i stresno, jer se ocena na kraju godine svakako daje na osnovu svih dobijenih ocena u dnevniku".
U Ministarstvu prosvete odgovaraju za Telegraf zašto smatraju da se ocena na kraju prvog polugodišta ipak mora zaključiti i pozivaju Forum da im dostavi izveštaj o istraživanju, ako žele da razmotre njihov predlog.
- Ocena na kraju prvog polugodišta je sumativna ocena i izvodi se na osnovu pojedinačnih brojčanih ocena, aktivnosti učenika i napredovanju u toku tog nastavnog perioda. Ova ocena predstavlja učenicima i njihovim roditeljima povratnu informaciju kako na nivou pojedinačnog nastavnog predmeta tako i na nivou opšteg uspeha. Izostavljanjem zaključivanja ocena na kraju prvog polugodišta značajno bi se smanjila informativna funkcija ocenjivanja koja je važna za učenike, roditelje, ali i za školu - odgovaraju u Ministarstvu prosvete za naš portal.
Ipak, kako dodaju, praćenje kvaliteta ocenjivanja, Ministarstvo je konstatovalo da se ovaj vid ocenjivanja mora značajno unaprediti.
- Ministarstvo je spremno da razgovara o svim aktivnostima koje treba da unaprede obrazovno-vaspitnu praksu i poziva Forum beogradskih gimnazija da dostave izveštaj o istraživanju koje su sproveli kako bi bio deo analiza i razmatranja koja prethode svim eventualnim budućim izmenama legislative - dodaju na kraju.
Inače, na ovaj potez se pre nekoliko godina odlučila i Hrvatska. Oni su ukinuli zaključne ocene na polugodištu da bi, kako je naveo tadašnji ministar prosvete u Hrvatskoj, "smanjili administraciju koja otežava rad profesorima, kao i stres učenicima".
- Obično je Hrvatska ta sa kojom se često upoređujemo, jer su sistemi ocenjivanja u nekim drugim evropskim zemljama suviše drugačiji. Ali, nevezano za druge države, ovaj predlog bi u velikoj meri rasteretio i naše nastavnike i naše đake. Postalo je bespredmetno i stresno sada juriti i zaključivati ocene koje nemaju nikakvu vrednost u smislu ocene na kraju školske godine. Ona se svakako zaključuje na osnovu svih dobijenih ocena u dnevniku - objašnjava predlog Aleksandar Markov, predsednik Foruma beogradskih gimnazija.
Kako kaže, decembar se sada zbog zaključivanja ocena pretvara u pakleni mesec za sve.
- Odjednom se sve pretvara u jurnjavu za ocenama. Učenici se bombarduju kontrolnim zadacima, daje se više provera znanja po predmetu, pa onda dolaze roditelji da vide što je negde četvorka a ne petica... I tako gubimo suštinu jureći za formom. Suština je znanje i na to treba da se fokusiramo, a zaključivanje treba ostaviti samo za kraj školske godine - zaključuje Markov.
(Telegraf.rs)