Vozači na pružnim prelazima igraju "srpski rulet": Prikazan snimak kako kamion lomi rampu

Nenad Stanisavljević iz "Infrastrukture železnica Srbije" kaže da su rizične situacije na pružnim prelazima svakodnevne

Printskrin: RTS

Nadzorne kamere na pružnim prelazima širom Srbije beleže gotovo pa filmske scene u kojima se ljudi svesno izlažu opasnosti. Iako rizikuju da ih udari voz, pojedini vozači pronalaze način da pređu preko šina uprkos spuštenoj rampi. Ne prezaju od toga ni da je slome.

Nenad Stanisavljević iz "Infrastrukture železnica Srbije" kaže da su rizične situacije na pružnim prelazima svakodnevne, te da na godišnjem nivou bude oko 2.000 slučajeva u kojima voz zakači automobil koji je krenuo preko prelaza u trenutku kada je rampa srušena.

- Uglavnom se to na njihovu sreću završava tako, kao što se i u Vreocima završilo sa slomljenim branikom. Dakle, ne najtežim posledicama, ali vrlo često su i posledice vrlo kobne - rekao je Stanisavljević za RTS.

Komentarišući video-snimak koji je prikazan tokom njegovog gostovanja, kada je voz udario automobil u trenutku kada je vozač izašao iz automobila da proveri da li je bezbedno da pređe prugu iako je rampa spuštena, Stanisavljević je rekao da se tu radilo o nekih 30 sekundi koje su mogle da koštaju života. U takvoj situaciji, dodaje, jedino je moguće pobeći iz automobila.

Pretpostavka je da je vozač ovde pogrešno procenio situaciju na pruzi.

Objašnjava da se na tom delu rekonstruisane pruge između Beograda i Valjeva nekada išlo 30 do 40 kilometara na sat, te da se sada tu vozi 100 kilometara na sat i ne postoji mogućnost da voz u mestu zakoči.

"Infrastruktura Železnica Srbije" podnosi prijave, ali se ovakvi slučajevi sada tretiraju kao saobraćajni prekršaj umesto ugrožavanje javne bezbednosti u saobraćaju, rekao je Stanisavljević i kao zabrinjavajuće primere naveo kamione koji lome rampe na pružnim prelazima i time ugrožavaju ne samo svoje već i živote ostalih ljudi koji tu treba da prođu.

Takvih primera je, ističe, previše, a ovakvo bahato ponašanje karakteristično je i za iskusnije i za mlađe učesnike u saobraćaju.

Stanisavljević dodaje i da je veliki broj pružnih prelaza pokriven video-nadzorom, te da je neophodno da se pooštri kaznena politika za ovakve situacije.

Komentarišući ostale video-snimke koji su pušteni u Beogradskoj hronici, Stanisavljević je rekao da ne postoji bezbedno vraćanje unazad, iako iz ugla vozača to izgleda kao da urade sve što je neophodno da bi sačuvali svoj život i svoj automobil.

U poslednje dve i po godine, na ovakav način život je izgubilo 10 osoba, dok je 40-ak povređeno, uglavnom teže, kaže Stanisavljević i napominje da nije reč samo o putnim prelazima koji su obeleženi signalno-sigurnosnom opremom, već i prelazima gde nema rampi već ima drumske signalizacije - Andrejin krst i znak "stop".

- U 99 odsto slučajeva je bila krivica vozača drumskih vozila - rekao je Stanisavljević i dodao da je i u Evropi taj procenat 93.

Rešenje je, kaže, da ne bude više pružnih prelaza, tj. da se putevi i pruge ne ukrštaju, kako će biti urađeno na pruzi Beograd-Novi Sad.

Video: Opasne pruge Srbije: Alarmantni podaci o železničkim nesrećama

(Telegraf.rs)