Centar "Srce" objavio neobičnu anketu: Pitanje je "Kako ste danas", a odgovor se krije u boji <3
"Smatramo da je izuzetno hrabro podeliti najteža osećanja i potražiti pomoć"
Kako si danas? Crveno srce u komentaru znači da si odlično. Narandžasto - "dobro je". Žuto znači "okej, valjda". Zeleno je znak da nisi baš dobro. Plavo - "prolazim kroz težak period". Ljubičasto srce znači "osećam da mi treba pomoć".
Ova objava izazvala je "lavinu" srca na fejsbuk stranici Centra srce, nevladine organizacije koja je tu da pruži pomoć i podršku ljudima koji se nađu u psihičkoj krizi. Ljudi su ostavljali srca raznih boja i tako su su na jedan lakši, slikoviti način, izrazili kako se zaista osećaju u tom trenutku. Ali, srce nije znak za poziv, čak ni kada je ljubičasto. Poziv može da uputi samo onaj kome je pomoć zaista potrebna i to putem telefona ili poruke.
- Nismo doneli odluku da mi kontaktiramo osobe kojima je teško, jer stavljamo veliki akcenat na anonimnost i poverljivost osoba sa kojima razgovaramo. Do same objave je došlo tako što u razgovoru sa ljudima koji nas kontaktiraju često čujemo da kada ih ljudi iz okoline pitaju "kako si?", ali imaju utisak da nikoga zaista istinski ne zanima kako su. Smatramo da je izuzetno hrabro podeliti najteža osećanja i potražiti pomoć, samim tim želimo da ljudi osete da postoji neko koga istinski zanima kako su i da imaju prostor da izjasne kako se osećaju i da je u redu ne biti dobro. Objava je lepo primljena od strane pratilaca i u komentarima je ostavljeno srce svake boje, što nam je dokaz da ljudi prepoznaju da im je potrebna pomoć, spremni su to da podele javno i osećaju potrebu za razgovorom - objasnila je za "Telegraf" Damjana Jurošević, marketing koordinatorka Centra Srce.
Mnogi se javljaju upravo preko fejsbuka. Ako neko i ostavi srce koje odaje lošu emociju, možda je sledeći korak da kaže "ćao" u "DM". A to znači, možda, i jedan spasen život.
- Putem društvenih mreža i medija komuniciramo sa osobama kojima bismo potencijalno bili potrebni. S obzirom da na godišnjem nivou imamo više od 6.500 kontakata vidimo da postoji potreba za našim radom i vidimo da je promocija na društvenim mrežama i u medijima dobar način da ljudi dođu do nas i saznaju da imaju kome da se obrate. Nakon različitih marketinških poduhvata i javljanja u javnosti uvek vidimo i porast poziva i kontakata, što nam govori da postoji mnogo ljudi do koji možemo i treba da dođemo - objašnjav Juroševićeva.
Međutim, odgovor možda neće stići odmah. Nažalost, kako kažu, iako bi voleli da pomoć pružaju 24 sata, sedam dana u nedelji, to u ovom trenutku nije moguće. Psiholozi su na raspolaganju od 14 do 23 sata.
- Naše radno vreme je samo i isključivo u vezi sa našim resursima, kako ljudskim tako i materijalnim. Mi težimo ka tome i voleli bismo da u budućnosti radimo 24/7, ali trenutno to nije opcija kako nemamo stalan prihod. Noćni sati umeju biti naročito teški za osobe koje se bore sa teškim osećanjima i mislima o samoubistvu baš iz razloga što sve utihne i te misli postanu glasnije, odnosno sav teret koji osećaju umeju da preokupira misli. Zato nam je želja da proširimo rad na noćne sate - kazala je naša sagovornica.
Centar Srce je nevladina, neprofitna, volonterska organizacija koja postoji već 30 godina sa sedištem u Novom Sadu.
- Naši razgovori su besplatni, anonimni i poverljivi i isključivo se nama javljaju osobe, nikako mi njima. Nemamo jednog zaposlenog i opstajemo zahvaljujući volonterskom angažmanu, a finansijski opstajemo na osnovu donacija i projekata, odnosno nemamo stalnu finansijsku podršku. Bavimo se pružanjem emotivne podrške i prevencijom samoubistava tako što iskreno i otvoreno razgovaramo sa osobama koje nas zovu o tome šta osećaju i kroz šta prolaze, tako što ne odbacujemo njihova osećanja, ne minimiziramo problem, ne osuđujemo, ne kritikujemo, ne guramo na pozitivno i ne savetujemo šta da rade, već pružamo siguran i slobodan prostor za razgovor - dodaje Juroševićeva.
Inače, u danima kada se u Novom Sadu održava Exit festival, centar "Srce" organizuje i susret licem u lice.
- Centar Srce je tu da brine o vama 365 dana u godini putem četa, mejla i telefona, a na Exitu i lice u lice. Čekamo vas i radujemo se upoznavanju. Saznajte kako izgleda ovogodišnji štand, kod Foodland-a - stoji u objavi na fejsbuku.
(Telegraf.rs)