Kapetani Tisom idu sa "četvoro očiju": Brod opet umalo udario u obalu, opasnosti na reci su brojne
Inače, u novembru je u tom delu toka Tise teretni brod naleteo na malu marinu
Mirna reka, ali mnogo incidenata, reklo bi se sudeći po izveštajima koji nam stižu sa njenih obala. Reč je o mirnoj i naizgled idiličnoj Tisi.
Ova plovna banatsko-bačka reka u nedelju je umalo dovela do teške nesreće, kada je, oko 11.30, teretni brod umalo udario u obalu kod kamp naselja u Bečeju.
Kako piše Mojbečej.rs prema navodima očevidaca i prema podacima kojima se raspolaže, nije bilo štete.
Inače, u novembru je u tom delu toka Tise teretni brod naleteo na malu marinu. Šteta na nedavno postavljenom pristaništu je bila velika.
Nedavno je doneta i odluka da se preko međunarodnih plovnih reka ne mogu postavljati skele sa sajlama, što bi dodatno trebalo da omogući bezbedniju plovidbu.
"Skela koja ne plovi slobodno i koja koristi uže za prelaz preko plovnog puta ne može se upotrebljavati na međunarodnim i međudržavnim vodnim putevima", uredba je Vlade doneta sredinom prošle godine.
- Kako saobraćaj na ovoj reci u poslednjih 10 godina nije bio u značajnom porastu, niko se nije ozbiljno bavio bezbednosnim izazovima na ovoj reci - poručili su u UPLS.
Nedostaju bove, makar i na kritičnim mestima u reci. Mostovi nisu propisno obeleženi i nemaju radarske oznake. Ni skele nisu obeležene propisanim znacima na obali...
Najveća je opasnost, tvrde, brana na Tisi koja je već 20 godina u lošem stanju.
- Ne zna se da li je opasnija po maloj ili po velikoj vodi. Predpristaništa imaju oštećene i uništene odbojnike, koji u slučaju naslanjanja broda prilikom uplovljenja u prevodnicu (za šta su i namenjeni), sigurno dovode do nekog oblika havarije. Zaštite od udara vode, u pretkomorama su istrulile i oštećene tako da pri većem vodostaju nemaju nikakvu ulogu i više smetaju plovidbi nego što pomažu (postavljene su da bi sprečile bočni udar i limanisanje vode). Često se, nakon visokog vodostaja u području predpristaništa formiraju ogromni nanosi otpada između šipova, što donosi dodatnu opasnost po upravljačke i propulzione uređaje na brodovima - navodi se u saopštenju.
Udruženje profesionalnih lađara apelovalo je na nadležno ministarstvo, inspekciju plovidbe i "Vode Vojvodine" da što pre počnu sa uklanjanjem nedostataka kako bi se izbegle havarije, ali i stradanje ljudi i opreme.
(Telegraf.rs)