Pitali smo šta mislite o uvođenju seksualnog obrazovanja u škole, a evo šta kaže stručnjak seksolog
"Seksualnost je najvažnija ljudska osobina. Na kraju ona jedina i dovodi do života"
Anketa koju je sproveo Telegraf.rs u vezi sa time da li je potrebno uvesti seksualno obrazovanje u školstvo pokazala je da više od 41 odsto glasača, od 521 koliko ih je dalo svoje mišljenje na temu, misli kako seksualno obrazovanje treba uvesti još u osnovne razrede.
Njih 216 odabralo je prvu opciju - treba, još u osnovnoj školi. Potom je bilo i onih koji su ocenili da ni u srednjoj školi ne bi bilo kasno, nešto više od 28 odsto. Više od četvrtine anketiranih izjasnilo se protiv.
Tim povodom obratili smo se seksologu Aleksandru Miloševiću koji nam je rekao da se zalaže za uvođenje seksualnog obrazovanja što ranije, te da je po njegovoj oceni četvrti razred primeren uzrast.
- Ja smatram da je četvrti razred vrlo ozbiljno doba, da deca mogu da razmišljaju o tome, da shvataju i da prihvate određene stvari koje su primerene njihovom razvoju, a pogotovo u osmom razredu i gimnaziji gde je pubertet već krenuo, gde ljudi treba da upoznaju svoje telo, da se pripreme za seksualni život - kazao je Milošević u razgovoru za Telegraf.rs dalje navodeći da bi obuka o seksualnosti trebalo da prati i srednjoškolsko obrazovanje, te da ne bi trebalo da bude obavezna na fakultetima, sem na Medicinskom.
Kaže i da je pokušaj uvođenja katedre na Medicinskom fakultetu propao, te da je ideja bila da ona bude kolokvijalna, ne i da ulazi u prosek.
- Ali kolokvijum mora da se položi. Ako ga ne položite, morate ponovo - naveo je napominjući da bi svi lekari trebalo da prođu seksološku obuku.
Ističe da je seksualnost najvažnija ljudska osobina, da "na kraju ona jedina i dovodi do života", te da je za njega pitanje izučavanja seksualnosti ravno izučavanju jezika.
- Ona je mnogo šira i može da komunicira iako ne znate tuđi jezik - kazao nam je uz napomenu da je uvođenje ovakve vrste obuke ozbiljan posao, te da je neophodno da se obezbedi i odgovarajuća literatura.
Kaže da bi se seksualnost mogla izučavati kroz predmet biologija, te da bi trebalo obučiti nastavni kadar.
- To može da ide u okviru biologije. Morala da se napravi dopuna udžbenika, primereno razredu. Ja sam za to da se kursevima obuče profesori biologije i da se to uvede kao nastavna celina koja bi ušla u ocenu - naveo je svoj predlog.
Ovim povodom ranije smo se obratili i Ministarstvu prosvete odakle su nam kazali da su promene u planu nastave i učenja neophodne, ali i nepopularne, jer se ne mogu uvesti novi predmeti, a da se neki stari ne ukine. Takođe su istakli da je seksualno obrazovanje široka tema, te da povezuje različite oblasti, zbog čega se već obrađuje kroz različite predmete.
- Primereno potrebama uzrasta učenika, odgovoran odnos prema zdravlju, pa tako i reproduktivnom, razvija se kroz predmete: priroda i društvo, fizičko i zdravstveno vaspitanje, biologija, građansko vaspitanje, zdravlje i sport (izborni program u gimnaziji)… ali i kroz druge aktivnosti kao što su časovi odeljenskog starešine, predavanja i radionice koje drže zdravstveni radnici, kao stručnjaci za ovu oblast - naveli su u odgovoru na naša pitanja.
Dan ranije premijerka Ana Brnabić na konferenciji Ženske parlamentarne mreže “Hrabrost je ženskog roda” izjavila je da uvođenje seksualnog obrazovanja u škole deluje kao dobra ideja, ali da o tom pitanju treba poslušati struku.
- Meni to deluje kao jako dobra ideja, ali treba da pitamo one koji su stručni i koji to mogu da u potpunosti sagledaju i da njihove predloge razmotrimo na Vladi Srbije - rekla je odgovarajući na pitanje novinara da li se u cilju sprečavanja nasilja prema ženama, razmišlja i o uvođenju seksualnog nasilja i da li postoji volja za to.
(Telegraf.rs)