Šta sve počinje sa radom danas, detaljan spisak: Otvoreni vrtići, šalteri MUP-a, sudovi, APR...
Svuda moraju da se poštuju preporučene mere - nošenje maski i rukavica, i propisana distanca
Vrtići u Srbiji danas su počeli sa radom, a pored njih, na posao se od danas vraćaju i zaposleni u sudovima, Agenciji za privredne registre (APR), a otvaraju se i šalteri MUP-a.
Na šalterima Uprave za upravne poslove Ministarstva unutrašnjih poslova u policijskim upravama i stanicama, građani, uz poštovanje propisane mere zaštite, opet mogu podneti zahteve za izdavanje ličnih dokumenata i obaviti druge poslove.
Na njima će građanin moći da prijave prebivališta i boravišta, podnesu zahtev za izdavanje ličnih karata, pasoša, vozačkih dozvola, registracije vozila, oružja, državljanstva, kao i da podignu ta dokumenta, saopštio je juče MUP.
Uprava za upravne poslove preporučuje građanima da zahteve za prvu registraciju i promenu vlasništva vozila, promenu podataka upisanih na saobraćajnoj dozvoli i druge zahteve vezane za registraciju vozila policijskim stanicama i upravama šalju preporučenom poštom.
- Spisak dokumentacije potrebne za ove poslove građani mogu naći na sajtu Ministarstva unutrašnjih poslova, a uz dokumentaciju potrebno je dostaviti i kontakt telefon podnosioca zahteva, preko koga će biti obavešten o terminu za uručenje dokumenata - saopštio je MUP.
U vezi sa registracionim nalepnicama za vozila upisana u jedinstveni registar, Uprava za upravne poslove ističe da će se one, do 1. jula 2020. godine, izdavati isključivo na tehničkom pregledu vozila.
Građani, kao i ranije, termin za podnošenje zahteva za ličnu kartu i pasoš mogu zakazati preko portala eUprava, a lična dokumenta kojima je istekao rok važenja za vreme vanrednog stanja, važiće do okončanja postupaka i donošenja odluka po zahtevima za izdavanje ličnih dokumenata, koji budu podneti u roku od 30 dana od prestanka vanrednog stanja.
Kako je saopšteno, prijavu prebivališta za novorođeno dete roditelji, sa skeniranom dokumentacijom i drugim potrebnim podacima, mogu podneti elektronskim putem na imejl drzavljanstvalk.odsekuup@mup.gov.rs
Od danas uprava za strance Policijske uprave za grad Beograd radiće sa strankama svakog dana, i vikendom, od 8 do 18. 30 časova, a termini za dolazak u prostorije ove uprave moći će da se zakažu na telefon 011-3618-972 ili imejl- adresu upravazastrance@mup. gov. rs.
U sud sa maskom i rukavicama
Sudovi počinju sa normalizacijom rada, takođe, uz pravila ponašanja zaposlenih i stranaka koje su utvrdili Visoki savet sudstva i predsednici pojedinačnih sudova.
Propisano je obavezno nošenje maski i rukavica prilikom ulaska u sud, poštovanje pravila minimuma razdaljine između dve osobe, kako u sudnicama tako i u hodnicima, šalter salama banaka i pošti koje imaju pojedini sudovi.
Predviđene su i druge mere za očuvanje zdravlja, koje se tiču lične higijene, luftiranja prostorija i dezinfekcije, a koje su predsednici sudova detaljno propisali, prema specifičnostima svakog suda i pravila ponašanja istakli na svojim sajtovima i ulazu u sud.
Javna tužilaštva, takođe, kreću sa normalizacijom rada, s tim što će se na posao postepeno vraćati pojedine grupe zaposlenih kojima je buo omogućen rad od kuće tokom vanrednog stanja usled epidemije korona virusa.
APR radi od 9 do 15 sati sa strankama
Agencija za privredne registre (APR) nastaviće danas rad sa strankama na šalterima u sedištu APR u Brankovoj ulici u Beogradu, kao i u organizacionim jedinicama agencije, u vremenu od 9 do 15 časova.
U šalter sali i ostalim poslovnim prostorijama Agencije, u kojima građani dolaze u neposredan kontakt sa zaposlenima, biće primenjene sve preventivne mere, broj stranaka u šalter sali biće ograničen, uz obavezno poštovanje fizičke distance.
U šalter sali APR-a u Brankovoj ulici u Beogradu od ponedeljka će biti otvoreni i šalteri pošte, koji su i ranije bili tu.
Takođe, rad nastavlja arhiv Agencije (i u Brankovoj ulici i u zgradi arhive APR-a u Rakovici), koja izdaje potvrde, kopije dokumenata i prepise rešenja, kao i Info pult Agencije za pružanje informacija korisnicima.
Pravna pomoć nastavlja se elektronskim putem, a registracione prijave, zahtevi i dokumentacija u papirnoj formi mogu se i dalje slati putem pošte.
(Telegraf.rs / Tanjug)