Mere za suzbijanje COVID-19 u Subotici
U uslovima proglašenog vanrednog stanja, a imajući u vidu mere i ograničenja uvedena Odlukom o proglašenju vanrednog stanja na nivou Republike Srbije, Gradski štab za vanredne situacije Grada Subotice, na svojoj prvoj vanrednoj sednici održanoj danas, 16.marta, doneo je više naredbi koje treba da doprinesu sprečavanju i suzbijanju epidemije COVID-19 na teritoriji grada Subotice, izjavio je na Pres konferenciji u Subotici gradonačelnik i komandant Štaba za vanredne situacije Bogdan Laban
- Redukuje se gradski i prigradski saobraćaj na nivo reda vožnje koji se primenjuje subotom, nedeljom i državnim praznicima, uz ukidanje noćnih polazaka; skraćuje se radno vreme svih ugostiteljskih objekata na maksimum od 8 do 20 časova uz poštovanje zaključka Vlade Republike Srbije o zabrani javnog okupljanja u zatvorenim prostorijama iznad 50 ljudi; nalaže se prestanak rada svih predškolskih ustanova; nalaže se prestanak rada svih centara kao i klubova za starije (penzionere); nalaže se prestanak rada svih sportskih objekata i održavanje kulturnih manifestacija; nalaže se Gradskoj upravi Grada Subotice da formira pozivni centar u cilju pružanja informacija građanima i pružanja pomoći licima preko 65 godina radi obezbeđivanja donošenja hrane, lekova i organizovanja lekarske pomoći na kućne adrese, kao i da obavesti javnost o brojevima telefona pozivnog centra i nalaže se Načelniku Gradske Uprave, direktorima javnih ustanova i javnih i javno komunalnih preduzeća čiji je osnivač Grad Subotica da omoguće rad od kuće zaposlenima koji su teški hronični bolesnici i starijima od 60 godina - rekao je Laban.
Ova naredba primenjuju se od danas, a njeno sprovođenje kontrolisaće, pored nadležnih republičkih organa, i nadležni sekretarijati Gradske uprave. Radno vreme Pozivnog centra je svakog dana od 8 – 20 časova. Broj telefona Pozivnog centra je 024/636-136
On je naglasio da su sve zdravstvene ustanove na teritoriji Grada u potpunosti spremne za prijem potencijalnih pacijenata zaraženih virusom i apelovao da se odgovornost i profesionalizam podignu do krajnjeg maksimuma.
Podsećajući da, u skladu sa Odlukom o proglašenju vanrednog stanja na celoj tritoriji Republike Srbije, koja je stupila na snagu sinoć 15.03.2020. godine, ustanove obrazovanja i vaspitanja neće raditi od danas, i da su škole u toku dana dobile potrebne informacije i uputstva za organizovanje i sprovođenje nastave na daljinu počevši od utorka 17.marta, informisao je medije da subotički Crveni krst, zbog činjenice da je više od 80 posto korisnika Narodne kuhinje starije od 60 godina, prestaje sa dosadašnjim načinom distribucije toplih obroka, i prelazi na distribuciju lanč paketa korisnicima na već postojećim distributivnim punktovima.
Uputio je, takođe, apel građanima da mere zaštite podignu na najveći mogući nivo tokom trajanja epidemije. To se odnosi na ličnu higijenu, higijenu u javnom sektoru (u javnom prevozu, javnim ustanovama, državnim i organima lokalne samouprave, u privrednim društvima i drugim pravnim licima, kao i na pojačane mere higijene u stambenim zgradama i u porodičnim kućama) i zamolio građane, a posebno najstarije, da izbegavaju nepotrebne kontakte na svim nivoima, bilo da su u pitanju lični kontakti, bilo da su odlasci u institucije.
Laban je, zbog sve većih mogućnosti da se komunikacija i brojne usluge obave elektronskim putem, apelujem na građane da u ovom periodu što više koriste tu mogućnost i naglasio da:
- Mi ćemo morati da se borimo disciplinom i merama, a ta disciplina znači da lica starija od 65 godina moraju da budu u svojim kućama.
Istakao je, takođe, da su Javna preduzeća i javne ustanove čiji je osnivač grad Subotica u obavezi da stave na raspolaganje gradskom štabu za vanredne situacije sve potrebne resurse.
- Pratimo sve mere državnog vrha i sve institucije u Subotici radiće u skladu sa merama Vlade Republike Srbije. Zajedničkim naporima, dobrom koordinacijom i sinhronizovanim aktivnostima doprinećemo da se aktuelna krizna situacija predupredi i time ublaže njene posledice - podvukao je gradonačelnik Subotice.
(Telegraf.rs/PR)