Zoran Marjanović bio je vozač brata Danice Drašković: Na dan atentata na Vuka za dlaku izbegao smrt
U stravičnoj isceniranoj saobraćajnoj nesreći poginuli su Bošković i trojica telohranitelja Vuka Draškovića, dok je lider SPO čudom preživeo direktan sudar s kamionom
Zoran Marjanović (41), optužen za ubistvo supruge Jelene Marjanović (33), pre 20 godina za dlaku je izbegao smrt na Ibarskoj magistrali kada su ubijena četvorica funkcionera Srpskog pokreta obnove (SPO).
Marjanović je, navodno, tada bio lični vozač Veselina Boškovića, brata Danice Drašković. Na dan atentata, 3. oktobra 1999, Zoran je trebalo da vozi Boškovića i Vuka Draškovića na Ravnu goru, ali je Veselin u poslednji čas odlučio da vozi sam i Zorana je poslao kući, čime mu je nehotice spasao život.
U stravičnoj isceniranoj saobraćajnoj nesreći poginuli su Bošković i trojica telohranitelja Vuka Draškovića, dok je lider SPO čudom preživeo direktan sudar s kamionom.
Šta se tačno desilo i kako je pukom slučajnošću izbegao nesreću kod sela Petka, Marjanović je po prvi put ispričao za Informer:
- Tačno je da sam 1998. godine, sa svojih 20 godina, počeo da radim kao vozač Veselina Boškovića, koji je u to vreme bio direktor Direkcije za građevinsko zemljište grada Beograda. Vozio sam ga u "audiju A8". Tog jutra, uoči atentata, odvezao sam Veska kod Vuka Draškovića i njih dvojica su seli da igraju šah. Znao sam da su planirali da idu na Ravnu goru, pa sam pitao Boškovića kad ćemo krenuti - priseća se Marjanović i dodaje:
- Međutim, Vesko mi je rekao da idem kući, da se odmorim malo i da će se njih dvojica sami odvesti kad završe partiju. Tako je i bilo. Ja sam otišao kući, a njih dvojica su nešto kasnije krenuli na Ravnu goru. Kad sam čuo šta se desilo svega nekoliko sati kasnije, nisam mogao da verujem. Tog dana samo me je Bog spasao sigurne smrti!
Inače, na sudu je kasnije utvrđeno da je prava meta napada bio Drašković. Tadašnji predsednik Slobodan Milošević je, kako je pokazala istraga, u Vuku kao lideru opozicije video opasnost za svoju vlast i političku moć, pa je odlučio da ga likvidira. Taj zadatak je poverio tadašnjem načelniku Državne bezbednosti Radetu Markoviću, koji je angažovao Milorada Ulemeka Legiju i njegovu jedinicu (JSO) da izvedu atentat.
Koristeći svoj službeni položaj, Marković je pribavljao podatke o kretanju Draškovića i prosleđivao ih Legiji, koji je organizovao atentat sa pripadnicima JSO. Tog 3. oktobra, Drašković je sa svojim saradnicima sa tri automobila krenuo ka Ravnoj gori kako bi obišao izgradnju Spomen-centra Draži Mihailoviću.
Vukova supruga Danica Drašković, Boškovićeva rođena sestra, bila je sa poslanicom SPO Gordanom Aničić u džipu koji je prvi išao u koloni. Za njima je išao "audi A8", u kom su bili Drašković i Bošković, a u trećem vozilu, BMW, bili su pripadnici obezbeđenja. Spremno ih je čekao kamion DB-a, koji je u 12.15 propustio džip, a onda se direktno zakucao u "audi", u kom je poginuo Bošković, kom je od siline udarca pukao vrat. U kamion se zatim zabio i BMW, koji se potom zapalio i u njemu su nastradala sva trojica telohranitelja.
Drašković je u ovom stravičnom sudaru čudom ostao samo lakše povređen.
(Telegraf.rs/ Informer)