Kinezi oduševljeni Bajinom Baštom: Nije im jasno kako se usred reke, na kamenu, napravi kućica
Zbog kućice na Drini kineski turisti su sve brojniji u Bajinoj Bašti
Zbog kućice na Drini broj turista iz Kine poslednjih 5 godina se udvostručio. Nema te grupe turista sa istoka koja nije poželela da vidi, kako oni kažu, ovo srpsko čudo prirode.
- Ovo je fenomenalno, kućicu sam videla samo na slici i poželala sam da je posetim uživo. Pokrenula sam prijatelje i stigli smo u Srbiju, a prva destinacija bila nam je upravo Bajina Bašta - kaže Lin iz Kine za RINU.
Gostima iz daleke Kine uopšte nije jasno kako u sred reke, na kamenu može da se napravi kućica.
- Oduševljena sam kad vidim kako stoji, sve mislim da je pitanje trenutka kad će se srušiti, ali ona traje godinama i definitivno je stabilna - rekla je Sami.
Kućica na Drini je od kolibe za odmor postala svetski hit, a svoju popularnost stekla je zahvaljujući mađarskom fotografu Ireni Beker, koja je učestvovajući na foto-safariju uhvatila odličan kadar, fenomenalno svetlo i najlepšu sliku sa Drine poslala u svet.
- Irenina slika nastala je u oktobru 2011. godine, prvo je na svetskoj mreži Nacionalne geografije bila proglašena za sliku dana, a zatim i za fotografiju meseca avgusta - rekao je Boriša Čolić iz NP Tara.
Od tog trenutka nastaje magija, fotografija kućice na Drini obišla je čitav svet i doživela popularnost neslućenih razmera, a Bajina Bašta postala atraktivna turistička destinacija.
- Autorska prava za ovu fotografiju od Irene Beker otkupila je kompanija "Palm springs" iz Berklija, koja je odštampala prazničnu čestitku sa ovim motivom koja se na svetsko tržište distribuira u milionskim primercima. Tako je ova destinacija postala još atraktivnija - kaže Boriša.
O kućici na Drini pisali su skoro svi svetski mediji, priču je napravio Dejli mejl, a reportažu je radila i kineska nacionalna televizija, tako da u Bajinu Baštu kineski turisti ne dolaze samo leti, već tokom cele godine, a pored nezaobilazne Drine ne preskaču da posete ni planinu Taru.
(Telegraf.rs/RINA)