Ibarska magistrala je "crna rupa": Ne prođe jedna nedelja bez udesa sa tragičnim posledicama
Ne postoji saobraćajnica koja nije opasna, a Ibarska magistrala je posebno rizična
Svakog vikenda dogodi se dvadesetak nesreća u kojima nastrada od pet do osam osoba. Ne pomažu ni pojačane kontrole saobraćaja, ni apeli, ni saveti stručnjaka. Najbolji primer je Ibarska magistrala, gde je za vikend ponovo bilo udesa sa tragičnim posledicama.
Mnogi vozači da bi stigli do Čačka dok se ne otvori ceo Koridor 11 od Surčina koriste Ibarsku magistalu jer smatraju da je sada manje opterećena nego ranije. Stručnjaci kažu da se baš takva uverenost, koja sa sobom nosi i opušteniji pristup vožnji, često plati životom.
Ne postoji saobraćajnica koja nije opasna, a Ibarska magistrala je posebno rizična.
Saobraćajni analitičar Milan Božović kaže da je Ibarska magistrala prepoznata kao crna tačka, kao crna deonica.
- U jednom trenutku niste mogli da odvojite jednu crnu tačku od druge na Ibarskoj magistrali - kaže Božović.
OD OTVARANJA NIJE BILO NIJEDNOG UDESA
Statistika novootvorenog puta "Miloš Veliki" je potpuno drugačija. Na istom pravcu promet je povećan, ali bez nezgoda. Od kako je otvoren, nije bilo nijednog udesa sa tragičnim posledicama.
Zorana Mihajlović, ministarka infrastrukture i saobraćaja, kaže da, od kada je počela da se naplaćuje putarina, od 1. septembra, "Milošem Velikim" prošlo je gotovo 300.000 vozila i to bez i jedne jedine saobraćajne nesreće.
- I zaista auto-putevi pored toga što povećavaju efikasnost, brzinu povezivanja, povećavaju konkurentnost privrede, ono zbog čega su jednako važni to je bezbednost saobraćaja - istakla je Mihajlovićeva.
Unapređivanje putne mreže jedna je od najbitnijih funkcija svake razvijenije države. Švedska je prepolovila broj poginulih u trenutku kada je uspela da najbitnije gradove u zemlji poveže auto-putem.
Kod nas je takva mreža u izgradnji, a za sada su rezultati vidljivi na putnom pravcu prema Čačku, kažu analitičari.
(Telegraf.rs / Izvor: RTS)