Cela Srbija je postala "crna tačka": Nikad više nesreća na putu, policija moli da se poštuju propisi
Ginu biciklisti, putnici automobila, motociklisti, pa čak i traktoristi. Stradaju često mladi, pa i deca
Dok brojimo mrtve i povređene na putu, prevrnute autobuse, traktore, oborene bicikle, srče stakla i tragove krvi možemo da zaboravimo na "crne tačke" - cela Srbija postala je crna tačka, nesreće se nižu jedna za drugom, a samo proteklog vikenda poginulo je devetoro ljudi. Ako na to dodamo i seriju nezgoda koja je prethodila crnom vikendu prošle nedelje, možemo reći da je situacija alarmantna.
- Proteklog vikenda u saobraćajnim nezgodama u Srbiji život je izgubilo devet osoba, dok je 100 ljudi povređeno. Prve analize pokazuju da su najčešći uticajni faktori ovih saobraćajnih nezgoda bili neprilagođena brzina, nepropisno preticanje, a simptomatično je i da veliki broj učesnika nije koristio sigurnosni pojas u trenutku saobraćajne nezgode - ukazao je Aleksandar Radenković iz Uprave saobraćajne policije.
On je istakao da saobraćajna policija od početka letnje sezone sprovodi akcije pojačane kontrole saobraćaja, što će činiti i u narednom periodu.
- Uprava saobraćajne policije još jednom apeluje na sve učesnike u saobraćaju da poštuju propisana ograničenja brzine, da koriste sigurnosni pojas na prednjem i zadnjem sedištu i da na put kreću isključivo ukoliko su odmorni i prave pauzu na svaka dva sata - poručio je Radenković.
Kako je za "Novosti" kazao direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović broj saobraćajnih nesreća ovog leta je drastično povećan u odnosu na lane i neće se zaustaviti.
- Kada je prošle godine pooštren zakon, mi smo to pohvalili, ali i upozorili da će efekat biti od šest do 12 meseci, i to se i dogodilo. Dešava se da ulazimo u fazu gde nema straha od represije, a nivo svesti je ostao isti. Nažalost, neće na ovome stati, i možemo očekivati i više nesreća. Istrošili smo sve pravne kapacitete pooštravanjem zakona, tako da je rešenje jaka kampanja i omasovljavanje video-nadzora - kazao je Okanović.
Poslednjih dana svedoci smo da nesreće ne biraju mesto: Auto-put, obodno naselje, lokalni put... Ginu biciklisti, putnici automobila, motociklisti, pa čak i traktoristi. Najviše žertava su mladi i deca.
Posebnu pažnju trebalo bi, ipak, usmeriti na auto-put, zbog povećanog tranzitnog saobraćaja i ljudi koji dlaze na odmor ili se sa njega vraćaju.
Takođe, "Putevi Srbije" i MUP označili su i određene "crne tačke" na teritoriji Srbije.
- Da bi se bilo koje opasno mesto moglo proglasiti "crnom tačkom", studijom se mora utvrditi metodologija kriterijuma izbora lokacija (broj saobraćajnih nezgoda i stepen povreda u okviru određenog vremenskog perioda, kao i dužina puta). Prema metodologiji za određivanje opasnih mesta na putevima Republike Srbije "crna tačka" (opasno mesto) je mesto na putu najveće dužine 100 metara, gde su najmanje 4 nezgode sa nastradalim licima u poslednje 4 godine bile prijavljene policiji, dok je "crna sekcija puta" deo puta najveće dužine 1 kilometar, na kome je u periodu od 4 godine prijavljeno policiji najmanje 10 nezgoda sa nastradalim licima - objasnili su u "Putevima Srbije".
Na mapi u posebnom tekstu možete videti i na kojim mestima u Srbiji je bilo poginulih tokom prošle godine.
NAJČEŠĆE GREŠKE VOZAČA
- neprilagođena brzina uslovima puta i saobraćaja
- korišćenje mobilnog telefona u toku vožnje
- alkohol i umor
- nepoštovanje saobraćajnih propisa
- loša procena saobraćajnih situacija
- upravljanje neispravnim vozilima
(Mateja Beljan - m.beljan@telegraf.rs)