Maša Terzić je pre udesa uradila jednu važnu stvar u autu koja joj je verovatno spasla život

Na svu sreću, devojka nije imala povrede

U udesu koji se dogodio na Bulevaru kralja Aleksandra, Maša Terzić, na sreću, prošla je bez povreda iako je drugo vozilo prošlo na crveno svetlo i zakucalo se u njen automobil.

Takođe, dve teške saobraćajne nesreće dogodile su se 8. i 9. juna. Jedna osoba je poginula, devet ih je povređeno u saobraćajnoj nesreći koja se dogodila oko 16 sati u trećem tunelu u Sićevačkoj klisuri, dok je u nesreći na auto-putu Beograd–Niš kod Jagodine život izgubilo dete staro 14 meseci, a bebini roditelji su povređeni.

Odmah je utvrđeno da je sigurnosno sedište za dete postojalo u vozilu, ali da ono nije bilo dobro pričvršćeno.

Iako su naizgled nepovezane, sve ove nesreće su verovatno mogle imati drugačiji ishod.

Mašin auto je od udarca odleteo na stub semafora, ali je ona prošla bez povreda; Foto: Telegraf.rs

- Deca koja su uzrasta da moraju da se voze u sigurnosnim sedištima, moraju biti pravilno okrenuta (suprotno od smera u kom se automobil kreće), a oni mališani koji mogu samostalno da sede, takođe moraju da vežu pojas - kaže naša sagovornica direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja, Jasmina Milošević.

Ona je dodala i da je za sprečavanje povreda ili izbegavanje njihovih strašnih razmera potrebno da se poštuju sva pravila saobraćaja i da apeli nadležnih za saobraćaj neće prestati.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, gostujući na RTS-u, objasnio je zbog čega se primarno koristi bezbednosno sedište za dete.

- Sigurnosno sedište se ne koristi zbog kazne, već da bi dete u slučaju nesreće preživelo -  objasnio je on.

Jeziva nesreća se dogodila u Sićevačkoj klisuri; Foto: Telegraf

 ŠTA JE MAŠI SPASLO ŽIVOT

Kako je "Telegraf.rs" prvi pisao, Maša je, shodno svim propisima, imala vezan pojas, a vazdušni jastuci su se aktivirali i tako ublažili udarac. To joj je spaslo život.

- Apelujemo na sve učesnike u saobraćaju da koriste sigurnosne pojaseve kada se nalaze u automobilu, jer statistika je pokazala da između 50 i 80 odsto nezgoda u kojima je pojas bio vezan, nisu imale katastrofalne posledice ili su smanjile njihov intenzitet.

- U novijim automobilima čak sistem bezbednosti funkcioniše tako da ako ne vežete pojas, vazdušni jastuci se neće aktivirati - objašnjava Jasmina Milošević.

Veoma je važno pravilno postaviti sigurnosno sedište; Foto-ilustracija: Profimedia/BE&W

VIDEO: EKSKLUZIVNO! Pogledajte kako se "golf" divljački zakucao u auto Maše Terzić

(S. Čenad - s.cenad@telegraf.rs)