Vučević i Ljajić obišli novoizgrađenu biciklističku stazu Futog - Begeč: "Ovaj deo će biti kičma biciklističkog saobraćaja u Srbiji" (FOTO)

Sa ciljem unapređenja i razvoja biciklističkog saobraćaja, kao i turističkih potencijala grada, Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije realizovala je izgradnju te biciklističke staze

Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević zajedno je sa potpredsednikom vlade i ministrom trgovine, turizma i telekomunikacija Rasimom Ljajićem obišao deo novoizgrađene biciklističke staze Novi Sad-Begeč.

Sa ciljem unapređenja i razvoja biciklističkog saobraćaja, kao i turističkih potencijala grada, Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije realizovala je izgradnju te biciklističke staze. U prvoj fazi, koja je realizovana 2017. godine, izvedeni su radovi od Dunavske ulice u Futogu do izlaska iz Futoga prema Begeču i to u dužini od 1727 metara. Ovu investiciju finansirala je Republika Srbija, posredstvom Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija. Druga faza izgradnje biciklističke staze, koja je realizovana u 2019. godini, obuhvata deonicu od izlaska iz Futoga do Obalske ulice u Begeču, u dužini od 4548 metara. Ovu investiciju zajednički finansiraju Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i Grad Novi Sad.

Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević i potpredsednik vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić obišli su deo novoizgrađene biciklističke staze Novi Sad-Begeč-Foto: Promo

- Nastavljamo odličnu saradnju sa Ministarstvom turizma, trgovine i telekomunikacija. Mi smo imali više uspešnih zajedničkih investicija koje su opredelile dobru investicionu politiku Grada Novog Sada, jer smo danas u prilici da vidimo da je završena prva faza vanevropskog koridora koji spaja biciklistički koridor od Atlantskog okeana do Crnog mora. Uradili smo zajedno sa ministrom Ljajićem prvih šest kilometara i 275 metara staze od Begeča ka Novom Sadu, spojili smo Begeč i Futog. Zahvaljujući podršci resornog ministarstva obezbedili smo finansiranje iz budžeta Republike i iz Grada. Ovaj projekat nas je koštao 95 miliona dinara, ukupno za obe faze, s tim da je prvu fazu finansiralo isključivo Ministarstvo, 25 miliona dinara, a ova druga deonica, vredi 70 miliona, s tim da je 40 dao Grad, a 30 miliona dinara Ministarstvo. Pozivamo kolege iz bačkopalanačke opštine da nam se pridruže da idemo dalje ka zapadu, a Uprava za investicije i građevinsko zemljište, već priprema projektnu dokumentaciju za naredne faze. Sledi spajanje Dunavske ulice u Futogu i Ulice Sime Matavulja u Novom Sadu, a konačna destinacija ove deonice biće u Šekspirovoj ulici na Limanu. Kada budemo spojili Šekspirovu ulicu i Begeč, mi ćemo praktično završiti ovaj deo koridora koji prolazi kroz naš grad. Novosađani vole bicikl kao prevozno sredstvo, a koriste ga i u svrhu rekreacije, tako da sada imaju jednu od najlepših staza. Mislim da će ljubitelji biciklizma, zdravog života, uz Dunav i divnu prirodu moći istinski da uživaju. Nažalost, ima i nesavesnih ljudi koji su već krenuli kolima ovom stazom i apelujem na Ministarstvo unutrašnjih poslova, odnosno na policiju da zaista drakonski kažnjava ljude koji ne poštuju osnovne civilizacijske norme, jer je ovo napravljeno za bicikliste - rekao je gradonačelnik Vučević.

Deonica Novi Sad–Begeč je svojim manjim delom trasirana kroz urbanu zonu, dok najvećim delom vodi po kruni odbrambenog nasipa od Dunava i prostire se od Dunavske ulice u Futogu do Obalske ulice u Begeču. Dužina tog sektora iznosi 6275 metara, a širina biciklističke staze je tri metra.

Deonica Novi Sad–Begeč je svojim manjim delom trasirana kroz urbanu zonu, dok najvećim delom vodi po kruni odbrambenog nasipa od Dunava-Foto: Promo

Ministar Ljajić je istakao da će bez ikakve sumnje, ovaj deo koji staze koji se gradi biti kičma biciklističkog saobraćaja u Srbiji u narednim godinama.

- Na nama je da gradimo i lokalne, tzv. magistralne puteve od tog glavnog koridora, ako uzmemo da je ovo auto-put, moramo povezivati i lokalne turističke destinacije sa ovom glavnom trasom biciklističkog koridora. Prema tome, mi ćemo nastaviti da radimo na završetku ove trase od tih 23 kilometra ,a verujem da ćemo je završiti u naredne bar dve godine. Ono što je, takođe, veliki projekat, a zajedno radimo sa pokrajinskim sekretarom za privredu i turizam, to je izrada projektno-tehničke dokumentacije za izradu biciklističke staze Beograd-Novi Sad. To će u velikoj meri povezati dva glavna turistička centra koja donose najviše prihoda državi kada govorimo o deviznom prilivu i privlačenju stranih turista. Ova vrsta turizma, koja podrazumeva turiste sa prevoznim sredstvom biciklom, u Srbiji poprima sve veći značaj i shodno tome joj dajemo pažnju koju objektivno zaslužuje. Verujem da će i prihodi od te vrste turizma biti sve veći, a samim tim i broj bicilista koji će dolaziti i posećivati Srbiju – rekao je Rasim Ljajić.

Ministar Ljajić je istakao da će bez ikakve sumnje, ovaj deo koji staze koji se gradi biti kičma biciklističkog saobraćaja u Srbiji u narednim godinama-Foto: Promo

Radovi na izgradnji biciklističke staze Novi Sad-Begeč nastavljaju se i u narednom periodu, i trenutno je u toku izrada inovacije tehničke dokumentacije za izgradnju biciklističke staze od Ulice Sime Matavulja do Dunavske ulice u Futogu. Ova deonica je duga je 10,573 metra.

Navedena investicija deo je projekta Evropske biciklističke federacije kojim se razvija 14 međunarodnih biciklističkih koridora u mrežu koja pokriva čitav evropski kontinent. Biciklistička staza Novi Sad-Begeč pripada jednom od tri koridora koji prolaze kroz Srbiju, koridoru Euro Velo 6, od Antlantika do Crnog mora. Ovaj koridor, koji predstavlja jednu od najpopularnijih Evropskih ruta, ima početak na obalama Atlantskog okeana u Francuskoj, a zatim prolazi kroz Švajcarsku, Nemačku, Austriju, Slovačku, Mađarsku, Srbiju, Hrvatsku, Bugarsku i završava se u Rumuniji, na obalama Crnog mora. Biciklistički koridor Euro Velo 6, u Srbiji poznatiji kao dunavska ruta, kroz našu zemlju se proteže u dužini od 665 kilometara.

(Telegraf.rs)