Navala na auto-škole: Zbog novih pravila, ogromne gužve
Iz tog razloga je i juriš na auto-škole širom Srbije. Želje kandidata i roditelja su da se časovi što pre izvoze
Izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja podstakle su veliki broj ljudi bez dozvole da krenu na časove vožnje. Zbog toga mnoge auto-škole postaju pretesne za one koji žele da do 2. septembra dobiju vozačke dozvole i na taj način izbegnu nova pravila.
Čak i da sada krenu na obuku i voze petom brzinom, za pet meseci teško će stići do vozačke dozvole. A kada dobiju probnu, umesto godinu dana važenja, mlađima od 19 godina dozvola će od septembra trajati četiri, a punoletnima dve godine.
- Ranije sam krenuo da bih stigao pre novog zakona, da ne bi probna dozvola trajala duže od godinu dana - izjavio je polaznik auto-škole Filip Drnadrević.
Iz tog razloga je i juriš na auto-škole širom Srbije. Želje kandidata i roditelja su da se časovi što pre izvoze.
- Niko ne pita može li, kako je ko naučio da vozi, samo da se položi, da se uzme dozvola po starom zakonu. Sada dolaze, upisuju se i pitaju — da li možemo završiti do 2. septembra?", kaže direktorka auto-škole "Pane Požega" Milenija Panović.
U Komori ispitivača vozačkih ispita navode da su kapaciteti za polaganje ograničeni, a da u Beogradu na ispit čeka oko 1.700 kandidata.
Prema važećem zakonu, na polaganju moraju da budu dva ispitivača — jedan iz auto-škole, drugi iz MUP-a. I pored toga što ih u Srbiji ima više od 800, ispitivača iz MUP-a ipak nema dovoljno, što otežava situaciju.
GDE NAĆI ISPITIVAČE
Kako kaže predsednik Komore ispitivača Dragomir Stanković, sedmoro polaznika može da polaže ispit u jednom terminu, a da auto-škole uglavnom nude tri termina mesečno.
Zbog stalnog povećanja broja ljudi koji čekaju na dozvolu, Stanković je izneo predlog za rešenje problema.
- Da bi se odblokirao ovaj proces, rešenje do promene zakona je da se uzmu lica koja ne rade u MUP-u, pa povećaju broj ispitivača. Ali trajno, normalno rešenje za Srbiju je da svi ispitivači rade u nezavisnoj insituciji. Svugde u Evropi je samo jedan ispitivač - rekao je Stanković.
Da bi tako trebalo da bude i kod nas smatra Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja i napominje da je važno konsultovati auto-škole oko promena vezanih za obuku.
- Stiče se utisak da se sve više formalnosti ubacuje u obuku vozača, a da se manje pažnje posvećuje samoj suštini obuke vozača. To je da oni budu osposobljeni za bezbedno učestvovanje u saobraćaju - istakao je Okanović.
U proteklih deset godina Zakon o bezbednosti saobraćaja menjao se čak sedam puta, što je pratilo i donošenje 11 pravilnika.
(Telegraf.rs/RTS)