Možda nisu brzi, ali traktori izazivaju ogroman broj nesreća: Najčešći uzroci alkohol, neosvetljenost vozila i neobučenost vozača

Tehnička ispravnost vozila proveravaće se jednom godišnje, osim ako se ne desi neki vanredni tehniki pregled

U više od 70 odsto saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju traktoristi, upravo oni su i izazivači. Najčešći uzroci nezgoda i nesreća su nepažnja, neobučenost vozača i nepoznavanje propisa, učešće vozača koji je pod dejstvom alkohola, nedovoljna osvetljenost traktora.

Jasmina Milošević, direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja navodi za RTS da je najpresudnija tehnička ispravnost poljoprivrednih vozila koja će se, kao kaže proveravati jednom godišnje.

Jasmina Milošević je gostujući u Jutarnjem programu RTS-a navela da treba insistirati na tehničkoj ispravnosti poljoprivrednih vozila.

- Ono na čemu treba insistirati je tehnička ispravnost poljoprivrednih vozila. Naime, radi se o vozilima čija je maksimalna brzina 30 do 40 kilometara na čas ali ona spadaju u vozila koja nose najveći rizik od izazivanja saobraćajnih nezgoda. Onog momenta kada ste seli za traktor, imate duplo veću verovatnoću, duplo veći rizik da ćete učestvovati u saobraćajnoj nezgodi. Čak 12 puta veći rizik da ćete učestvovati u saobraćajnoj nezgodi sa smrtnim ishodom. Sve su to stvari koje upućuju da moramo da insistiramo na tehničkoj ispravnosti poljoprivrednih vozila - objašnjava Miloševićeva.

Dodaje da će se tehnička ispravnost vozila proveravati jednom godišnje.

Traktori česti uzročnici nesreća, Foto: TV Telma

- Tehnička ispravnost vozila proveravaće se jednom godišnje, osim ako se ne desi neki vanredni tehniki pregled. Ljudi bi sami trebalo da prate svoje vozilo, da ne dozvole da iko sedne za traktorom a da mu ne rade kočnice, svetlosna signalizacija, i naravno vozila moraju biti pravilno obeležena - navodi direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja.

Dodaje da vozači moraju da shvate da je život najvažniji i da na tehnički pregled ne trebaju da gledaju kao na zakonsku obavezu.

- Ne bi trebalo da na to gledaju kao na zakonsku obavezu već kao nešto što je njima sutra sigurnost, jer će sutra svom najbližem članu porodice dati taj isti traktor da voze - navodi Miloševićeva.

Ističe da je u upravljanju vozilom bitno iskustvo, pogotovo, kako kaže, u upravljanju traktorom.

- Traktor nije predvidiv, nije tako lagana mašina, ni po gabaritu, ni po načinu upravljanja za razliku od automobila koji ipak daje neku komociju. Jako je bitno da traktor ima zaštitnu kabinu jer će upravo ona tokom prevrtanja, koje se najčešće dešava sačuvati život - objašnjava direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja.

Ističe da dete do 14 godine života sme da se prevozi samo u prikolici i to uz prisustvo odrase osobe. Dodaje da je prosečna starost poginulog vozača 57 godina.

VIDEO: Akcija vađenja traktora iz Toplice

(Telegraf.rs/RTS)