Nakon prašine koja se digla oko registracije vozila, oglasilo se i Udruženje osiguravača: Niko neće vozače vraćati na šaltere
Najave pojedinih vlasnika tehničkih pregleda, koji tvrde suprotno, nisu tačne, a cilj je dezinformisanje i unošenje zabune, rekao je za "Novosti" generalni sekretar Udruženja osiguravača Srbije
Kupovina obavezne polise osiguranja od auto-odgovornosti direktno od osiguravača ili posrednika neće vratiti građane na šaltere MUP i u nove redove i gužve. Najave pojedinih vlasnika tehničkih pregleda, koji tvrde suprotno, nisu tačne, a cilj takvih tvrdnji je dezinformisanje i unošenje zabune, rekao je za "Novosti" generalni sekretar Udruženja osiguravača Srbije (UOS), Duško Jovanović.
On ukazuje da polisa i sada može da se kupi direktno od osiguravača ili zastupnika i plati gotovinom ili karticom.
- Polisa se potom daje na uvid prilikom kontrole ispravnosti vozila i na licu mesta, nakon plaćanja takse, dobija se registraciona nalepnica, ukoliko je tehnički pregled ovlašćen da ih izdaje. A, ako nije, vlasnik vozila sa polisom i potvrdom o tehničkom pregledu, odlazi u MUP. Njegov je izbor kako će i gde kupiti i polisu i registracionu nalepnicu - ističe za "Novosti" Jovanović.
Izdavanje nalepnice je, kako podseća, povereno ovlašćenje koje su dobili pojedini vlasnici tehničkih pregleda, a cilj je izbegavanje odlaska u MUP.
- Međutim, kupovina polise i mesto izdavanje nalepnice nisu ni u kakvoj vezi, kao što ni mesto prodaje polise i odlazak u MUP nisu povezani - objašnjava gensek UOS. - U proces registracije vozila uključeni su osiguravači, koji polise prodaju direktno ili preko posrednika i vlasnici tehničkih pregleda koji kontrolišu tehničku ispravnost vozila i eventualno, uz dozvolu države, izdaju registracione nalepnice. Retko gde u Evropi se, kao kod nas, polisa osiguranja može kupiti na tehničkom pregledu - kaže generalni sekretar UOS.
IZMENA ZAKONA
Kako je za "Novosti" rekao Duško Jovanović, rad tehničkih pregleda nije u nadležnosti osiguravača, niti NBS.
- Svesni smo da trenutna cena, po kojoj najveći broj njih radi, nije adekvatna. Ipak, potreban je zajednički, partnerski stav osiguravajućih društava, vlasnika tehničkih pregleda i agencija za posredovanje u osiguranju - rekao je on.
Dodao je i da će na tome insistirati u radnoj grupi za izmenu Zakona o obaveznom osiguranju u saobraćaju, kojim će biti regulisan i odnos osiguravača i spoljnih kanala prodaje polisa osiguranja od auto-odgovornosti, kao i tehničkih pregleda, prvenstveno u interesu građana.
Provizija od pet odsto za prodaju polisa od auto-odgovornosti definisana je Zakonom o obaveznom osiguranju u saobraćaju iz 2009, da bi ostalo dovoljno novca za isplatu štete. To ne sme, kako napominje Jovanović, da ugrozi ničiji interes. U suprotnom, tvrdi, može da se postavi pitanje da li je neko otvorio tehnički pregled da bi se bavio tim poslom ili da bi prodavao polise osiguranja očekujući visoke provizije:
- UOS priprema brojne pogodnosti koje će olakšati i ubrzati registraciju vozila i naplatu štete. Već smo digitalizovali zapisnike MUP, pa više na taj dokument ne treba čekati više od mesec dana niti plaćati takse, a uskoro ćemo digitalizovati i saradnju sa tužilaštvima.
Jovanović podseća i da je jula 2018. na predlog MUP, stupio na snagu novi Pravilnik o tehničkim pregledima. Jedan od glavnih ciljeva je da tehnički pregledi žive isključivo od svoje osnovne delatnosti - tehničke kontrole vozila. To znači da od osiguravača mogu da dobiju samo zakonom predviđenu proviziju za prodaju polisa. Nova pravila znače i da će biti smanjen broj nezgoda zbog neispravnih vozila, a to bi moralo da bude svima u interesu.
(Telegraf.rs/Novosti)