Auto-škole ostaju bez instruktora: Strahuje se da buduće vozače neće imati ko da obučava

Instruktor za bilo koju, čak i najsitniju grešku, nehotično pogrešno upisano vreme na primer, plaća 10.000 dinara

Zbog malih zarada, ali i preoštre kaznene politike, postoji opasnost da naše buduće vozače neće imati ko da obučava.

Na sticanje vozačke dozvole u Srbiji čekaće se i duže od sadašnjih "nekoliko meseci" jer pored nedostatka ispitivača, ako se ništa ubrzo ne promeni, auto-škole će imati i manjak instruktora.

- Od svakog časa koji održim dobijem 300 dinara. Da bih zaradio 50.000-60.000 dinara moram da vozim najmanje 200 časova, što je praktično neizvodljivo - jada se "Novostima" Marko T. iz jedne od beogradskih auto-škola. -

On je dodao i da za svaku sitnicu, i "najmanju grešku koju upiše u "knjigu rada", ili ako na primer ima i minut manje od 11 sati odmora, saobraćajna policija, koja je non-stop u kontroli, piše mu kaznu.

On objašnjava da su kazne nesrazmerno velike. Instruktor za bilo koju, čak i najsitniju grešku, nehotično pogrešno upisano vreme na primer, plaća 10.000 dinara.

Auto-škole su zabrinute za svoj opstanak; Foto: ATA Images

- Za taj prekršaj odgovorno lice u auto-školi mora da plati kaznu od 20.000, a auto-škola najmanje 100.000 dinara - kaže sagovornik "Novosti".

On dodaje i da nije logično da ako kao "civil", vozač van radnog vremena, napravi saobraćajni prekršaj za koji mu na primer oduzmu dozvolu mesec dana on ne može da se bavi svojim poslom čak dve godine.

VIŠE CENE NISU REŠENJE

Iako je jedan broj auto-škola krajem prošle godine podigao cenu obuke, nekoliko vlasnika beogradskih auto-škola sa kojima smo razgovarali kaže da "to nije rešenje".

- Obuka je za džep prosečnog kandidata i sada previsoka - kažu oni za "Novosti". - Rešenje bi bilo kada bi nam država kroz poresku politiku priznala kupovinu automobila kao nabavku osnovnih sredstava za rad.

Obuka za vozača je i sada skiupa; Foto-ilustracija: Tanjug/Oksana Toskić

DVE KAZNE I ODE LICENCA

I vlasnici auto-škola kažu da su svesni da će vrlo verovatno ostati bez velikog broja instruktora, a sada ih ima nešto više od 4.700 u celoj Srbiji, ne samo zbog toga što su slabo plaćeni već i zbog novih propisa.

- Svi koji imaju C kategoriju, a u to se ubraja i većina instruktora vožnje, ove godine će po automatizmu, zbog odredaba novog Zakona o saobraćaju, dobiti licencu profesionalnog vozača sa kojom bez problema mogu da odu u inostranstvo i voze kamion - kaže jedan od vlasnika auto-škole sa kojim su "Novosti" razgovarali.

Razlika u plati ali i u uslovima rada je ogromna i jasno je da, kako kaže vlasnik, oni tu utakmicu "ne mogu da dobiju".

On objašnjava i da se do licence teško stiže, potrebno je da se prvo završi srednja saobraćajna škola, a zatim treba da se stekne i peti stepen "vozač instruktor".

VIDEO: Zaspao je za volanom i ubio nekog, a nije znao da ima bolest zbog koje nevini ljudi postaju ubice

(Telegraf.rs/Novosti)