Student je imao povratnu i krenuo kući za praznike, a onda su počeli da insistiraju da kupi još jednu: Šta nije u redu sa tom kartom?
Puste li putnika da se dva puta vozi u istom smeru ne bi mnogo izgubili, jer u svakom slučaju na karti nije navedeno obavezno vreme povratka
Svakodnevni ili učestali putnici međugradskih autobuskih linija mogu da uštede i po nekoliko stotina dinara dnevno kupujući povratne karte. Međutim, ako student iz Niša, na primer, krene u posetu familiji jednim prevoznikom, bolje mu je da se njime i vrati, jer novac može da mu propadne.
Naime, ako sedne u drugi autobus, ili ga neko od prijatelja odbaci nazad do Beograda, čuvaće povratnu kartu. Ne do sledeće posete rodnom gradu, već isključivo do sledeće prilike za povratak iz rodnog grada. Na to mora i da pripazi na rok trajanja karte. Naravno, može da se dovija i na druge načine, prosleđivanjem nekom od najbližih i slično. Ako ništa drugo, majka će se sigurno obradovati verovatnijoj skorašnjoj poseti.
Tumačenje značenja i uslovi povratnih međumesnih karata variraju u različitim auto-prevozničkim kompanijama. Dok se većina drži bukvalnog u reči "povratna", drugi, ali ređi, izračunali su da mada su dali popust, neće izgubiti ništa ako neko ponovo pređe praktično identičnu kilometražu, samo u istom smeru. Puste li putnika da se dva puta vozi u istom smeru ne bi mnogo izgubili, jer u svakom slučaju na karti nije navedeno obavezno vreme povratka. Obavezujuć je samo period iskoristivosti.
Poslali smo pitanja autobuskim prevoznicima da li kupovina povratne karte znači korišćenje na istoj relaciji samo u suprotnim pravcima i koji bi bio razlog za to, kao i koliko je vremensko ograničenje mogućnosti da karta bude iskorišćena.
Ovo su odgovori:
- Povratna karta važi za smer B. U izuzetnim situacijama, putnicima izlazimo u susret da mogu povratnu kartu da iskoriste ponovo za smer A. Razlog zašto povratne karte važe za jednu vožnju u smeru A i jednu vožnju za smer B, leži u činjenici da putnici takav zahtev imaju kada je u pitanju kupovina povratnih karata - ističu iz "Laste" i dodaju da na međumesnim linijama karta važi mesec dana, a na međunarodnim šest meseci.
I u "Stup Vršcu" za 30 dana povratna karta upotrebljiva je samo u suprotnom smeru.
- Povratna karta se ne može koristiti dva puta u istom smeru, jer je ideja prilikom formiranja, kako cene tako i same vrste karte, da putnik ode i vrati se sa našim autobusima. Popust koji se ovde obračunava iznosi 20 odsto, cena povratne karte nije rezultat prostog zbira dve pojedinačne karte, već je obračunat i popust koji je naveden upravo jer se karta koristi u oba smera. Povratna karta važi 30 dana od datuma odlaska, naravno da se ovde mogu dogoditi izuzeci, odnosno da putnici iz nekog razloga nisu uspeli da realizuju povratak, u ovakvim slučajevima gotovo uvek izlazimo u susret putnicima i odobravamo produženje važnosti karte - objašnjavaju iz "Stupa".
Od kompanija koje su nam odgovorile, "Auto-transportno preduzeće Pančevo" dozvoljava da u roku od 30 dana karta bude iskorišćena bez obzira na smer.
- Povratna karta se može iskoristiti u roku od 60 dana na istoj relaciji odlazak i povratak - rečeno je kratko iz "Janjuševića".
Ni u "Niš ekspresu" ne možete da se sa povratnom kartom provozate dva puta u istom pravcu, ali, kako napominju iz kompanije, važi 90 dana i ako ne možete da je iskoristite opcija je da izvršite povraćaj novca za drugi deo karte.
Video: Ovakvi autobusi se kotrljaju po Srbiji
(M.Ro.)