Velika promena u školstvu od drugog polugodišta: Đaci zbunjeni, a ni nastavnicima nisu najjasnija nova pravila
Izmena zakona unela zabunu među prosvetare oko ocenjivanja drugog stranog jezika. Šarčević: Kako god da ocene sada, brojčano ili opisno - neće pogrešiti
Drugo polugodište za đake osnovnih škola doneće jednu novinu - drugi strani jezik ocenjivaće se brojčanom ocenom. Do tada će biti usvojene izmene Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, kojim je predviđeno vraćanje brojčanog ocenjivanja drugog jezika. Na kraju prvog polugodišta iz ovog predmeta biće zaključene opisine ocene: zadovoljava, dobar i ističe se, jer je to preporuka koju su škole dobile od Ministarstva prosvete.
Ministar Mladen Šarčević, međutim, poručuje nastavnicima drugog jezika da mogu da ocenjuju i brojčano i opisno.
- Kako god ocene, neće pogrešiti - rekao je Šarčević i najavio usvajanje zakona već početkom naredne godine.
Natalija Matić, direktorka OŠ "Veselin Masleša", kaže da će u ovoj školi nastavnici drugog jezika postupiti po preporuci Ministarstva i da će zaključene ocene biti opisne.
- Ukoliko se usvoji zakon dok traje prvo polugodište, koje se završava krajem januara, preći ćemo na brojčano ocenjivanje - kaže za "Novosti" direktorka Matić.
U ovoj školi, inače, deca kao drugi strani jezik mogu da biraju nemački ili ruski. Naša sagovornica ističe da je više učenika izabralo nemački, ali da raste interesovanje i za ruski jezik. Ona navodi da deca shvataju značaj učenja stranih jezika i da im to što se ocenjuju opisno ne utiče mnogo na motivaciju da ih uče.
S druge strane, Ljiljana Đurić, predsednica Društva za strane jezike i književnost, smatra da je važno što je Ministarstvo razumelo potrebu da se pređe na brojčano ocenjivanje, kako ova generacija ne bila izgubljena u smislu motivacije da se posveti učenju i drugog jezika.
- Znanje dva strana jezika danas je minimum da biste bili konkurentni u poslu i da biste mogli nastaviti školovanje i usavršavanje. To nije luksuz, kako se nekada smatralo - kaže Ljiljana Đurić za "Novosti".
Zbog toga je, ističe, vrlo važno da se drugi strani jezik ocenjuje brojčano, jer opisna ocena ne motiviše dovoljno učenike.
- Kada jedan predmet izdvojite, deca ga ne doživljavaju ozbiljno i smatraju da to gradivo ne treba da uče - kaže Ljiljana Đurić.
OBAVEZAN OD 2013. GODINE
Obavezni drugi strani jezik u škole je uveden reformom obrazovanja iz 2003. godine. Od tada učenici od petog razreda nadalje uče dva strana jezika, među kojima su engleski, francuski, nemački, španski, ruski i italijanski. Ocenjivan je brojčanim ocenama, ali je prošle godine preveden u izborni. Poslednjom izmenom zakona biće vraćeno brojčano ocenjivanje.
(Telegraf.rs/Večernje novosti)