Džaba što je to najbolji roštilj u Leskovcu kad nema licencu: Cela Srbija čula je za njih, ali uprkos ugledu plaćaće kazne
Mali ugostiteljski objekti nisu ozbiljno shvatili brendiranje, a za to će uslediti kazne upozoravaju iz Privredne komore
Srč, Sandokan, Bibac (za čiji kiosk se zna u celoj Srbiji), Pevac, samo su neke od kafana i roštiljdžinica za koje leskovački gurmani tvrde da kada žele da pojedu pravi i dobar leskovački roštilj zapravo posećuju ove ugostitelje.
Niko od njih nema sertifikate sa žigom za prodaju brendiranog leskovačkog roštilja, a kako je upozorio direktor Regionalne privredne komore Goran Jović, sve nelicencirane kafane koji nastave sa prodajom leskovačkog roštilja svojim gostima "biće kažnjene", piše portal Jugmedia.
- Naravno da će da snose sankcije, ipak je u pitanju zaštita intelektualne svojine, a koje, to još uvek ne možemo da preciziramo - rekao je Jović, dodavši da i ostali ugostitelji mogu da prođu obuku i dobiju licencu Privredne komore.
Od juče, vlasnici ove licence su deset restorana: Princ, Cap Cap, Apostolović, Groš, Dom učenika restoran Mladost, Koliba, Vila Gunjetinac, motel Gunjetinac, Vizitorski centar Teodora iz Lebana i Stari grad iz Leskovca, i po svemu sudeći samo će oni moći da gostima nude pravi leskovački roštilj.
Mali ugostiteljski objekti, već pomenuti kao kafane sa najukusnijim roštiljem, nisu ni obavešteni o tome da je uveden žig "Leskovački specijaliteti sa roštilja" i sa nevericom pričaju o tome iako su mediji više puta pisali na temu licence, ne shvatajući ozbiljnost celog postupka brendiranja.
- Priča nije zatvorena. Svako ko hoće može da konkuriše i dobije licencu, a komisija će odlučiti da li zadovoljavaju sve aspekte za dobijanje sertifikata uz finansijku nadoknadu za dobijanje žiga - naglasio je Cvetanović.
- Mi smo bre, brate, mala kafana sa velikim renomeom. Ja ne mogu da merim onu stvar sa Apostolovićem, ali sigurno imam bolju ponudu sa roštilja od njega i naše stalne mušterije to znaju. Kod nas dolaze pravi gurmani. I baš me briga za tamo neke licence. Mi ćemo da nastavimo da radimo kao i do sada. Ajd’ baš da vidim da probaju da me zatvore zbog toga - prokomentarisao nam je šef restorana Srč.
O brendiranju nisu obavešteni ni u Sandokanu, koji je takođe na dobrom glasu po proizvodnji leskovačkog roštilja.
- Neka o tome razmišlja gazda. Moj posao je da i dalje gostima nudim leskovački roštilj - kazao nam je konobar ovog restorana.
Postupak brendiranja leskovačkog roštilja koštao je 170 hiljada evra i trajao je 18 meseci. Takođe, obuku i dobijene sertifikate i licence, ugostitelji su morali sami da plate.
(Telegraf.rs/Jugmedia)