Ponos jugoslovenskog neba odlazi u "staro gvožđe": Flota Boing 737 spas još može naći samo na jednom mestu
"YU-AND" prvi je izgubio svoje motore, rep i druge segmente strukture
Nekada slavna flota Boinga 737 jugoslovenskog nacionalnog avio-prevoznika od pre neki dan počela je da se smanjuje, na način na koji ova vrsta aluminijuma verovatno jedino i može da se isplati - rastavljanjem na delove.
"YU-AND" prvi je izgubio svoje motore, rep i druge segmente strukture, piše portal Tango six.
Još 1985. godine, JAT je bio prva kompanija u Evropi koja je kupila u to vreme najmodernije avione Boing 737-300. Ti avioni su postali poznati po srebrnoj boji u koju ih je JAT ofarbao.
Tokom ovog perioda, koji kompanija katkad naziva svojim "zlatnim godinama", JAT je prevozio više od pet miliona putnika godišnje i leteo na 80 destinacija na pet kontinenata (19 domaćih, 45 evro-mediteranskih i 16 dugolinijskih).
Sa godinama taj specifični izgled aviona je promenjen, a sada kada se flota smanjuje, došlo je vreme da se pojedine 737-ice spuste s neba.
Ipak, nije sve gotovo. Najave da će nacionalna avio-kompanija letelicu sa oznakom „YU-AND“ najverovatnije donirati muzeju čim izađe iz aktivne službe, uliva nadu da će ovi avioni i dalje moći da svedoče o jednom delu naše avio istorije.
Postavljanje u muzej mogli bi da se desi već 2020. godine, piše "Tango Six".
VIDEO: Egipatski avion blokirao aerodrom " Nikola Tesla" u Beogradu
(Telegraf.rs/Tango six)