Vozom se duže putuje do Zrenjanina, ali kraće do Titela: Ovo je objašnjenje "Infrastrukture" o novoj liniji za Novi Sad

Prugom se sada može ići brzinom do 80 na sat

Nakon što je "Telegraf" objavio da voz na liniji Novi Sad - Zrenjanin putuje 3 sata i 38 minuta, ali i poruka koje su počele da se šire na društvenim mrežama iz "Infrastrukture železnica Srbije" saopštili su da je ova železnička relacija duga 96 kilometara, odnosno gotovo dvostruko više nego drumska, te da nije ni uspostavljena kako bi bila konkurentna na čitavoj deonici drumskom saobraćaju.

- Vozovi imaju tarifski rang "regio" i povezuju veliki broj naselja sa Novim Sadom i Zrenjaninom, i to Rimske Šančeve, Kać, Budisavu, Šajkaš, Vilovo, Gardinovac, Lok, Titel, Knićanin, Perlez, Farkaždin, Orlovat i Lukićevo, pa sada stanovnici ovih mesta duž pruge imaju redovan i pouzdan železnički prevoz. Razlog za stajanje vozova u Orlovat stajalištu je činjenica da zbog racionalnijeg korišćenja dizel-motornih garnitura iz Zrenjanina kreće jedna kompozicija, pa se zatim u Orlovat stajalištu razdvajaju vozovi ka Novom Sadu i Kovačici (prema Pančevu) - objasnili su u "Infrastrukturi".

U "Infrastrukturi" kažu i to da je sa čak četrnaest stanica između Novog Sada i Zrenjanina, železnica omogućila građanima iz usputnih mesta da dobiju dobar prevoz i saobraćajnu vezu duž čitave pruge, pa je na taj način na kraćim relacijama železnica ponovnim uspostavljanjem putničkog saobraćaja ipak više nego konkurentna drumskom.

- Primera radi, mesečna pretplatna karta za đake između Novog Sada i Titela je 3.125 dinara, a vreme putovanja je kraće nego autobuskim prevozom - tvrde u ovom javnom preduzeću.

Vrednost radova na rekonstrukciji pruge iznosila je oko pet i po milijardi dinara. Prvi putnički voz iz Zrenjanina za Novi Sad krenuo je 25. oktobra u 12.15 sati, a od petka, 26. oktobra, između Novog Sada i Zrenjanina svakodnevno rade po dva polaska putničkih vozova, iz Zrenjanina za Novi Sad polaze u 03.35 sati i u 12.15 sati, dok vozovi iz Novog Sada za Zrenjanin polaze u 07.05 sati i u 15.59 sati.

Na ovoj relaciji saobraćaju novi, klimatizovani dizel-motorni vozovi, nabavljeni iz ruskog kredita.

Pre rekonstrukcije pruga između Novog Sada i Zrenjanina je bila u izuzetno lošem stanju i prosečna brzina putničkih vozova bila je oko 20 - 30 kilometara na sat, sa većim brojem deonica gde su se kretali svega 10 kilometara na sat.

Zbog lošeg stanja infrastrukture na ovoj deonici, putnički železnički saobraćaj je i bio obustavljen pre sedam godina.

Posle rekonstrukcije pruge, putnički vozovi između Novog Sada i Zrenjanina saobraćaju sada brzinom od 80 kilometara na sat.

(Telegraf.rs/Tanjug)