Vozači masovno odlaze preko, a onda osvane jezivo jutro na Slaviji: Žučna rasprava podelila je Srbiju - šta će čovek od 60 godina za volanom?

"Čovek ima 60 godina. On treba da šeta unuke po parku". Kažu, vozača na tržištu rada nema, pa se ide po principu "daj šta daš"

Nakon jezive nezgode koja se jutro s dogodila na Slaviji, kada je vozač autobusa udario u stub, povela se rasprava o tome da je je vozač koji ima 60 godina star da bi vozio noću i zar nema niko mlađi ko bi radio makar ovu smenu?

Jutro horora na Slaviji: Autobus još uvek stoji zakucan u stub, delovi vozila rasuti po asfaltu, trole i tramvaji ne idu (FOTO SA LICA MESTA)

Da li je u pitanju nedostatak vozača i do kada bi trebalo profesionalni vozači da se bave ovim poslom, tema su rasprave koja se vodila u komentarima nakon ove vesti.

"Čovek ima 60 godina. On treba da šeta unuke po parku. Sve će se to češće dešavati, a vlast za to baš briga. Nadam se da će vozač biti dobro "- napisao je u komentarima jedan naš čitalac, a sa njim se složilo dosta ljudi.

Mnogi smatraju da vozač u ovim godinama ne bi smeo da vozi autobus, a naročito ne bi to trebao da radi noću. Međutim, mnogi kažu da se to dešava zbog nedostatka vozača.

Ova tri zanimanja za godinu dana u Srbiji neće imati ko da radi: Ako razmišljate o prekvalifikaciji, sad je prilika

"Kolega je u penziji, a vozi i dalje jer ima ugovor o radu sa privatnom firmom, Zakon to dozvoljava. Vozača nema na tržištu i radi se po principu „daj šta daš", ista je situacija i u GSP-u. Naši omladinci voze kamione i buseve po Zapadnoj Evropi a nama ostaju starci" stajalo je u jednomkomentaru, a na ovaj se nadovezao još komentar.

"Nema ko da radi, niko neće takav posao da radi za tako male pare. I ljudi iz GSP-a beže u inostranstvo gde može za isti posao da se zaradi 2.000 evra."

I zaista, pre nekoliko dana predsednik Poslovnog udruženja "Međunarodni transport" Neđo Mandić, izjavio je da Srbiji fali oko 5.000 vozača, dok je Udruženje poslodavaca u drumskom saobraćaju zatražilo zakonske izmene kako bi se pomerila starosna granica za profesionalne vozače. Ukazano je da vozači u drumskom saobraćaju u proseku imaju 55 godina, često se angažuju i penzioneri, što ugrožava bezbednost saobraćaja.

Da je bezbednost putnika u saobraćaju ugrožena ukazao je još jedan naš čitalac koji je napisao svoje viđenje ove situacije.

"Vozač je, pre neki dan čujem na vestima, u Resniku povukao ženu sa vratima pala pod točak i ubio je, kažu da je vozač 1943. godište... Gledam neke vozače imaju skoro i po 80 godina, naočare nose kao piksle, lično sam bio u autobusu kada je vozač zakačio zaštitnu ogradu i oštetio autobus, a nije ni stao da vidi šta je bilo. Mi smo se pogledali i samo smo se molili da stignemo. Nažalost, vozača nema, mehaničari voze pre podne a popodne redovan vozač, opšti haos.." napisao je on.

Slična rasprava povela se i na Tviteru pa je jedan korisnik objavio tvit i napisao:

"Vozač koji je popeo autobus na banderu na Slaviji ima 65 godina i vozio je noćnu smenu za privatnog prevoznika. Meni je u toj je rečenici stao ceo opis eksploatatorskog, potpuno nehumanog sistema u kome se nalazimo"

Ipak bilo je i onih koji su smirivali situaciju i istakli da je ovo moglo da se doogodi bilo kome, te da se dogodilo nekom mlađem, komentari bi opet bili negativni.

Kakav je vaš stav? Pišite nam u komentaru.

VIDEO: Zapaljeni autobus krstario ulicama ruskog grada Orela

 

(M. Antonijević)