Gradski prevoz u ovom gradu svake nedelje ostane bez jednog vozača, a konkurs za radna mesta je stalno otvoren

Prosečna zarada vozača u Srbiji je između 50.000 i 60.000 dinara, dok je u zemljama EU značajno viša

GSP Novi Sad od početka godine do kraja avgusta napustilo je 46 vozača, što znači da preduzeće nedeljno ostane bez najmanje jednog vozača.

Ovaj podatak predstavnici GSP-a izneli su na sastanku Udruženja poslodavaca drumskog saobraćaja, na kom su rukovodioci svih prevoznika - privatnih i državnih, razgovarali kako da reše problem odlaska vozača.

Zoran je video slepog čoveka nasred ulice i svojim postupkom zaslužio titulu - HEROJ DANA! GSP vozač održao lekciju iz humanosti (FOTO)

Situacija sa odlaskom vozača aktuelna je već oko godinu dana, koliko se prevoznici trude da zadrže svoje vozače koji odlaze u države EU, u potrazi za većom platom. Prosečna zarada vozača u Srbiji je između 50.000 i 60.000 dinara, dok je u zemljama EU značajno viša.

Na plate su se mesecima žalili i zaposleni u GSP-u, koji su čak i protestovali i održavali štrajkove. S druge strane, iz preduzeća su u više navrata poručivali da ne mogu da utiču na odliv zaposlenih.

Iz GSP-a za 021 sada poručuju da i dalje, kao i drugi prevoznici, imaju problem sa odlaskom vozača, ali, kažu, ne u tolikoj meri da bi u ovom momentu organizacija javnog prevoza u Novom Sadu bila ugrožena.

- Preduzeće od prošle godine ima stalno otvoren konkurs za radna mesta vozača i zapošljava ih u skladu sa odobrenjima koje dobija od republičke Vlade, tako da se zasad uspešno bori sa problemom odliva vozačkog kadra - poručuju iz GSP-a za naš portal. Dodaju da je trenutno u preduzeću zaposleno 625 vozača, što je dovoljno za redovan prevoz, po redovnom redu vožnje.

Prevoznici su nedavno izneli ideju da se Zakon o bezbednosti saobraćaja izmeni tako da se starosna granica za dobijanje zvanja profesionalnog vozača i CPC sertifikata pomeri na 18 godina za C i CE kategorije, tj. na 20 godina za D i DE kategoriju vozila.

Tako bi se uvela probna dozvola C, CE, D i DE ili dozvola za unutrašnji saobraćaj C, CE, D i DE, koja bi važila samo na teritoriji Srbije.

U GSP-u navode da bi "podržali svaku izmenu zakona koja bi dovela i do podizanja nivoa bezbednosti drumskog saobraćaja".

(Telegraf.rs/021.rs)