Sticanje veština digitalne pismenosti - osnovno pravo dece u 21. veku
- Moramo posebno da istaknemo odgovornost odraslih – roditelja, vaspitača, učitelja, nastavnika, donosioca odluka, koji imaju ulogu da obezbede zaštitu i podršku deci za nesmetanim korišćenjem prava u digitalnom svetu. Digitalna pismenost predstavlja jednu od osam ključnih kompetencija u obaveznom obrazovanju - poručila je Ranković
Koje su prednosti koriščenja interneta, koje opasnosti vrebaju i šta sve digitalna pismenost podrzumeva naučili su đaci prvaci Osnovne škole "Laza Kostić" tokom radionice koju je organizovao UNICEF. Škola je potom dobila brošure "Deca i internet- pametno od početka" sa konkretnim savetima za decu, ali i za njihove roditelje, učitelje i nastavnike.
- Bezbedno i konstruktivno korišćenje digitalnih uređaja i interneta podrazumeva da i deca i odrasli budu adekvatno digitalno pismeni – da znaju kako da pretražuju na internetu i kritički procenjuju informacija, da imaju adekvatne veštine za komunikaciju putem digitalnih oruđa, kreiranje digitalnih sadržaja, bezbedno ponašanje i rešavanje problema u digitalnom okruženju - rekla je Tanja Ranković iz UNICEF, ističući da je "pravo na sticanje veština digitalne pismenosti jedno od osnovnih prava dece u digitalnom dobu".
- Moramo posebno da istaknemo odgovornost odraslih – roditelja, vaspitača, učitelja, nastavnika, donosioca odluka, koji imaju ulogu da obezbede zaštitu i podršku deci za nesmetanim korišćenjem prava u digitalnom svetu. Digitalna pismenost predstavlja jednu od osam ključnih kompetencija u obaveznom obrazovanju - poručila je Ranković.
UNICEF je, uz podršku kompanije Telenor u saradnji sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Užičkim centrom za prava deteta pokrenuo projekat "Bezbedan internet za celu porodicu" sa ciljem smanjenje izloženosti najmlađe dece onlajn rizicima.
- Budući da smo telekomunikaciona kompanija, naš zadatak je da deci pomognemo da shvate da digitalni svet pruža neograničene mogućnosti za učenje, napredovanje i zabavu, ali i da sa sobom donosi izvesne opasnosti. Jedini način za postizanje ovog cilja nije izolacija već edukacija, i to ne samo dece već i roditelja, staratelja i nastavnika. Zadatak nas, odraslih je da kreiramo bezbedno digitalno okruženje za najmlađe - rekla je Milica Begenišić, menadžer održivog razvoja kompanije Telenor.
U okviru projekta je nastao i vodič za nastavnike i vaspitače koji će koristiti u edukaciji i vaspitanju dece o digitalnoj bezbednosti. Primena ovog vodiča se pilotira od oktobra 2018. do aprila 2019 godine u pet škola sa decom prvog razreda i pet predškolskih ustanova u Kragujevcu, Nišu, Novom Sadu, Užicu i Novom Beogradu.
- Za decu prvog i drugog razreda u našoj školi organizovano je osam interaktivnih radionica o bezbednom korišćenju interneta, dok su za njihove roditelje organizovane četiri radionice. Ono što je najzanimljivije je što će četvrta i poslednja biti zajednička na kojoj će i deca i roditelji koristeći digitalnu tehnlogiju u praksi doći do rešenja kako na najbolji i najbezbedniji način biti deo digitalnog sveta - rekla je Dragana Đokić, učiteljica i vođa projekta u Osnovnoj školi "Laza Kostić".
(Telegraf.rs/ PR)