Oktobar je mesec borbe protiv raka dojke: Traži se najbolja ideja, da ceo svet nauči što više o zlu koje odnosi živote žena (FOTO)
Konkurs je podeljen u dve kategorije: za učenike srednjih škola i za odrasle osobe starije od 18 godina. Tema je podizanje svesti o važnosti skrininga i ranog otkrivanja ove opake bolesti
U susret oktobru, mesecu borbe protiv karcinoma dojke, projekat Japanske agencije za međunarodnu saradnju (JICA) Unapređenje Nacionalnog programa za rano otkrivanje raka dojke u Republici Srbiji otvorio je kreativni konkurs za najbolji slogan i poster u saradnji sa Ministarstvom zdravlja Republike Srbije i Institutom za javno zdravlje "Dr Milan Jovanović Batut".
Sve o podmukloj bolesti koja odnosi na hiljade života: Šta se tačno dešava u svakoj fazi raka dojke?
Konkurs je podeljen u dve kategorije: za učenike srednjih škola i za odrasle osobe starije od 18 godina. Tema je podizanje svesti o važnosti skrininga i ranog otkrivanja ove opake bolesti.
Građani će kreativne predloge moći da pošalju do 20. oktobra 2018. na sledeće mejl adrese, u zavisnosti od kategorije za koju apliciraju: konkurs.poster@gmail.com (za poster) i slogan.konkurs@gmail.com (za slogan).
Konkurs će biti otvoren za sve, bez obzira na zanimanje. Dodatne informacije se nalaze na Facebook strani "Pink Ribbon Serbia".
Stopa preživljavanja ove opake bolesti u Japanu je 10 godina, ali ukoliko se rak otkrije u ranoj fazi, oko 90% žena može da se izleči. Međutim, ukoliko se otkrije kasno, stopa preživljavanja spušta se na 15%. Za rano otkrivanje raka dojke ključni su redovni mamografski pregledi. Uz podizanje svesti javnosti može se povećati broj žena u Srbiji kod kojih se karcinom otkriva u ranoj fazi, ukoliko su prošle mamografski pregled.
U Japanu svakog oktobra Japansko udruženje za borbu protiv raka organizuje događaj pod imenom Pink Ribbon Festival (Festival roze trake), što je jedna od aktivnosti za promociju prevencije raka dojke. Ovaj događaj se održava od 2003. godine i do sada broji 18 dešavanja.
Japansko udruženje za borbu protiv raka prikupilo je preko 700 predloga postera i 15,000 slogana samo prošle godine.
Ovo dešavanje sastoji se od tri događaja: tribine, javne šetnje i kreativnog takmičenja. Japansko udruženje za borbu protiv raka radi na podizanju nivoa svesti o ovoj bolesti, na motivisanju stanovništva za odlazak na skrininge i pruža podršku pacijentima.
Ovaj projekat organizuje Japanska agencija za međunarodnu saradnju (JICA) u saradnji sa Ministarstvom zdravlja Republike Srbije uz podršku Instituta za javno zdravlje "Dr Milan Jovanović Batut", s ciljem da poboljša postojeći Nacionalni program za rano otkrivanje raka dojke.
Kreativni konkurs sprovode JICA projekat, Ministarstvo zdravlja Republike Srbije i Institut za javno zdravlje "Batut".
(Telegraf.rs)