Servis, MUP, Agencija, salon automobila, Mašinski fakultet i AMSS: Obišao ceo grad i dao bogatstvo za registraciju automobila

Iako je imao sve originalne delove, njihov atest koštao ga je malo bogatstvo

Više od tri meseca nakon donošenja novog pravilnika o ispravnosti vozila, muke vozača ne jenjavaju. Tako jedan Beograđanin pred ovogodišnju registraciju mora da plati više od 16.000 dinara zbog kuke koju je ugradio na automobil pre pet godina, a neplaniram troškovima ovde nije kraj.

- Kupio sam nov automobil u salonu pre 11 godina, u ispostavi "Jeep", a zbog čestih poljskih radova na placu bila mi je potrebna prikolica pa sam želeo i da ugradim kuku. Nju sam preko rođaka naručio iz Nemačke, i taj deo je stigao u Srbiju, a te kuke proizvodi poljska fabrika "Auto-hak", specijalno za moj model automobila, original. Sve se fes uklopilo, i čak na sebi ima serijski broj koji dokazuje da tačno odgovara mom autu - počinje priču Dragoljub M. iz Beograda.

Jedan od ova dva motora na slikama je pao na tehničkom pregledu i neće nikad "proći" u Srbiji (FOTO)

Prema njegovim rečima, kuku za vuču ugradio je na automobil pre pet godina i sve je funkcionisalo bez ikakvih problema. Međutim, zbog novog pravilnika, shvatio je da će za tehnički pregled pred registraciju biti potreban atest za ovaj deo, i onda se upustio u birokratsku torturu, koja će mu iz džepa izbiti oko 150 evra.

- Prvo sam otišao na Mašinski fakultet da uradim atest, odakle su me vratili, rekavši da je moram da im donesem, između ostalog, i izjavu servisa koji je ugradio vučni uređaj, račun od kupovine auta, kao i odobrenje od predstavnika proizvođača. To znači da sam morao od "Jeep-a" da dobijem potvrdu da na moj automobil sme da se ugradi kuka, koja me je koštala 10.055,40 dinara - priča ovaj vozač, koji nam je priložio i uplatnicu.

Nakon toga mora da odveze auto na Mašinski fakultet da urade atest, što njima plaća 3.000 dinara, i dodatnih 3.000 Agenciji za bezbednost saobraćaja, kao i 300 dinara takse.

- Sve je original i fabrički, što bi trebalo da bude garancija da sve mora da bude u redu, a sada mi traže da to "potvrdim" sa oko 150 evra. Bilo bi mi logičnije da su tražili atest odmah po ugradnji, a ne sada posle toliko godina. Nadam se samo da će naredne godine sve biti u redu kad budem registrovao auto i da neću imati dodatnih troškova - rekao je Dragoljub.

Sagovornik lista priča i da je nešto manju sumu bespotrebno potrošio i prilikom registracije prikolice, ali je ta procedura bila još više "upetljana".

- Prikolicu sam takođe kupio u radnji, od uvoznika iz Slovenije, koji je kao prodavac, sve njene podatke prosledio MUP. Ove godine, kada je trebalo da je registrujem, prvo su mi tražili atest u tehničkom pregledu. Onda sam otišao u AMSS, gde su mi rekli da odem u Ljermontovu po dokumentaciju za prikolicu. Taj zahtev u Ljermontovoj sam platio 1.300 dinara, i imali su svu dokumentaciju osim osim one o atestu, te su mi izdali potvrdu o tome, a napomenuli su mi i da on nije potreban za prikolicu to godište, kao i da ovi što su mi tražili atest u servisu za tehnički pregled moraju da znaju da mi taj atest ne treba - priča on.

Nakon svega toga vratio se u servis, pokazao im dokument, oni su ga uvažili, ali je onda nastao drugi problem: shvatili su da oni ne mogu da pregledaju prikolice te nosivosti, samo manje, pa je naš sagovornik morao da pronađe novi servis, što je takođe bio problem.

- U drugom servisu mi rekli da im taj papir iz MUP uopšte ne treba, tako da zaključujem da ovi koji obavljaju tehnički pregled negde poznaju novi pravilnik, a negde ne poznaju i onda ispaštamo mi građani - zaključuje sagovornik, koji kaže da uskoro očekuje i trošak zamene tablica, imajući u vidu da registarska oznaka njegovog auta sadrži slovo Đ.

(Telegraf.rs/Blic)