"Halo, može jedno vozilo" - više neće biti realno: Taksisti polako prelaze na aplikacije, ali jedna stvar će biti zabranjena

Internet revolucija stigla i u taksi, a evo kako će sve to zaista funkcionisati

Uvođenje radio-stanica u taksi saobraćaj bilo je prava revolucija. Jednim pozivom sa telefonske govornice, iz stana, hotela, sa posla, a kasnije i sa mobilnog telefona u roku od nekoliko minuta "prizvali" biste najbižeg taksistu.

Izmena Zakona o prevozu putnika znači kraj za taksije i "kombi od vrata do vrata"

Ali ovo "Halo, halo, molim vas jedno vozilo" polako odlazi u istoriju, baš kao i čuvene radio stanice. Sve više taksi udruženja razvija i koristi aplikacije koje u sekundi pronalaze najbliže vozače i obaveštavaju ih o pozivu, a uz njih je za poziv taksija dovoljno jedno "klik".

Međutim, sprema se i novi zakon, koji će onemogućiti da se ove aplikacije koriste za pozive nelegalnim taksistima.

Aleksandar Bijelić, iz Saveza auto-taksi udruženja kazao je za Telegraf da će predlog novog zakona biti ove nedelje na dnevnom redu Vlade, a sledeće već u Skupštini. Bijelić je sa svojim timom imao pregovore sa premijerkom Anom Brnabić.

- Sastali smo se dva puta u poslednjih 10 dana i dogovorili smo nacrt zakona. Biće definisan način određivanja broja taksista u svim gradovima u Srbiji, jedinstvena cena, a aplikacije neće moći da povezuju korisnike sa vozačima koji nemaju taksi dozvolu. I Komunalna policija ponovo će moći zajedno sa inspektorima da vrši nadzor nad auto-taksi prevozom - kazao je Bijelić i dodao da su za prestupnike predviđene kazne od 150 do 500 hiljada dinara.

Što se tiče aplikacija i radio-stanica, Bijelić napominje da će u budućnosti opstati oba sistema, kako bi se u slučaju kvara na jednom, rad nesmetano nastavio.

- Udruženja imaju svoju aplikaciju ili mogu da sklope ugovor sa nekom drugom aplikacijom. Aplikacija nije sporna, ali ona mora da povezuje korisnike isključio sa taksistima koji imaju dozvolu za prevoz - kazao je Bijelić.

U "Beogradskom taksiju" kažu da je nova digitalna tehnologija olakšala posao i vozačima i mušterijama. Umesto da čekaju na vezi i po nekoliko minuta, informaciju o slobodnom vozilu dobijaju za 30-40 sekundi. Najviše vremena troši se na komunikaciju sa operaterom, dok dispečar više nije potreban. Umesto razgovora sa operaterom, poziv je moguć i na "klik".

- Mi smo odavno prešli na digitalni sistem rada. Radio-stanice se još koriste za kpmunikaciju, ali sav posao se obavlja putem interneta. Svaki taksista ima tablet i aplikaciju, mreža je zaštićena, a sistem prepoznaje gde je koje vozilo. Dispečaru treba 18 do 20 sekundi da nađe vožnju, a sada sistem u jednoj sekundi nalazi 50 i više vožnji - priča Milan Bojić iz Beogradskog taksija.

Sistem na mapi očitava slobodna vozila, a potom šalje poziv taksistima počev od najbližeg ka najdaljem.

- Ljudi i dalje više vole da naruče vožnju telefonom, ali treba izbegnuti to usko grlo. Inače, ne postoji zagušenje sistema, a u sekundi smo imali i do 110 naručenih vožnji, a stranka čeka od 30 do 40 sekundi - kazao je Bojić.

VIDEO: Ovo je najbahatiji taksista u Beogradu

(Mateja Beljan)

Teme