Srpski vozači su bahati jer ne znaju pravila saobraćaja: Svi rade jednu stvar tokom vožnje, a kazna za to je 5.000 dinara
Okanović primećuje da postoji alarmantan broj vozača, koji se blago rečeno, ne snalazi u kružnom toku
Srpski vozači važe za veoma bahate, ali često iza bezobzirnog ponašanja stoji - neznanje. Tako vožnja "brzom" trakom na auto-putu može da "izbije" 5.000 dinara iz džepa, a da verovatno nemate pojma zašto.
Kilometarske kolone na granicama: Za vikend kolaps na Horgošu, a na Batrovcima se već čeka satima
Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost u saobraćaju, savetuje vozače da, pogotovo tokom sezone odmora kada se upuštaju u duže relacije, održavaju bezbedno rastojanje, ne prekoračuju brzinu, vezuju pojase, budu strpljivi i odmorni. On ukazuje na još jednu čestu pojavu, koja utiče na bezbednost učesnika u saobraćaju, ali može i te kako da udari po džepu.
- U želji da što pre stignu do mora i nadoknade vreme izgubljeno na graničnom prelazu, vozači brzaju. Međutim, većina nije svesna da levu traku ne smeju da koriste za brzu vožnju, već samo za preticanje, a kazna za takvo ponašanje iznosi 5.000 dinara - kaže Okanović.
Po njegovim rečima, vozači se često vode sledećim modelom: "Nalazim se u najbržoj traci i vozim maksimalnom dozvoljenom brzinom; ovaj koji hoće da me obiđe, morao bi da vozi brže od mene, a to nije dozvoljeno. Dakle, neću da se sklonim".
- To nije ispravno. Tokom obilaženja, vozilo, sa uključenim migavcem, prelazi iz srednje u levu traku, ali je nakon izvršenog preticanja dužno i da se vrati u srednju traku. Time omogućava i drugim vozilima da izvrše preticanje - kaže Okanović.
Okanović primećuje da postoji alarmantan broj vozača, koji se blago rečeno, ne snalazi u kružnom toku.
- Kružni tok je najslabija tačka srpskih vozača, i imaju problem sa svim segmentima: kretanjem unutar toka, njegovim napuštanjem, a postoji dilema i ko ima prednost pri ulasku. Prilikom ulaska u kružni tok primenjuje se pravilo desne strane - objaasnio je Okanović.
On je podsetio koga vozači primarno moraju da slušaju: "najstariji" je policajac, pa semafor, zatim saobraćajni znak, i ako ništa od ovih smernica ne postoji, okrećemo se pravilu prvenstva desne strane.
- Uzmimo za primer Slaviju. Ako se dva vozila približavaju istom brzinom kružnom toku, jedno iz Beogradske, drugo iz Kralja Milana, poštujući pravilo desne strane, prednost će imati ono koje dolazi iz Kralja Milana.
Što se tiče kretanja unutar kruga, iscrtane saobraćajne trake ne smeju se "seći", i mora se koristiti migavac. To važi i za napuštanje kružnog toka, odnosno nije dozvoljeno izlaziti iz kružnog toka direktno iz unutrašnjeg prstena.
VOZAČI ČESTO NE ZNAJU ZNAKOVE
Da su i saobraćajni znaci podložni zaboravu, pokazao je i jedan post na Fejsbuku. Naime, Srbin koji je nedavno posetio Grčku, u želji da pomogne drugima koji će i sami uskoro stići tamo na letovanje, podelio je svoje saznanje sa njima.
"Ova dva znaka, mislim da se ne primenjuju u Srbiji, ali nisam siguran. Prvi znak je zabrana parkiranja NEPARNIM mesecima sa strane ulice na kojoj je znak, a drugi zabrana parkiranja PARNIM mesecima. Možda nekom bude od koristi", napisao je on na Fejsbuku.
Iz najbolje namere, izazvao je zabunu: na ovu objavu reagovalo je mnogo vozača, koji su iznosili svoja mišljenja o ovim znakovima i drugim saobraćajnim situacijama.
- Naravno da i mi imamo ove znake, jer u Evropi postoji konvencija o saobraćajnim pravilima. Ovi znaci se odnose na parne i neparne dane, a ne mesece, i verujem da se nalaze u testovima. Ipak, na našim ulicama nema potrebe za njima pa se retko mogu videti - zaključio je Okanović.
Nepoznavanje znakova, tako, uz kružni tok, pravilo desne strane i stalna vožnja najbržom trakom na auto-putu a ne samo kada se pretiče, četiri su najbolnije tačke srpskih vozača koje vam nikada ne bi priznali.