Jedan od ova dva motora na slikama je pao na tehničkom pregledu i neće nikad "proći" u Srbiji (FOTO)
Vlasnik jednog motora nije mogao da prođe tehnički pregled jer nisu mogli da utvrde koje boje mu je vozilo
Nisu vozači automobila jedini kojima se 5. jula smrklo. Nova pravila za obavljanje tehničkih pregleda utiču i na vozače motocikala od kojih velika većina ove godine neće moći bez muke da registruje svog dvotočkaša.
Razlog tome nije tehnička neispravnost motocikala, nego besmisleni zahtevi koje moraju da ispune da bi bili registrovani, zahtevi koji, tvrde upućeni, ne postoje nigde sem kod nas. Iako su oba motocikla sa fotografije tehnički ispravna, jedan od njih nije prošao pregled i to samo zato što se vozač drznuo da ugradi kofer napravljen baš za motore.
Da rezimiramo: Šta je tehnički ispravno, a šta neispravno vozilo? (FOTO) (VIDEO)
Povišeni viziri, skinuti oklopi, promena boje, nalepnice, rol barovi, ogledala, jača svetla, veći izduvi i montirani koferi samo su neke od prepreka za prolazak tehničkog prelgeda, iako sve ove elemente fabrike motocikala nude svojim kupcima kao dodatnu opremu.
Josip Hapčak Popa, predsednik Moto asocijacije Srbije, objašnjava da neki od ovih dodataka i prepravki ima skoro svaki motor, a da sada sve moraju da ih skidaju zbog jednog pečata na tehničkom pregledu.
Vlasnik jednog motora nije mogao da prođe tehnički pregled jer nisu mogli da utvrde koje boje mu je vozilo. Kada ga je kupio 2008. godine u MUP-u su se dvoumili koju boju da mu upišu u dozvoli, jer tu nijansu nisu imali u paleti boja. Posle dugog većanja, napisali su "žuta, svetla, metalizirana", međutim po podacima proizvođača, u pitanju je neka vrsta "platinum, metalik", a na tehničkom pregledu smatrali su da je ljubičasta.
- Oni isped sebe imaju sliku motocikla kakav je kada izađe iz fabrike i svako odstupanje se kažnjava neprolaskom tehničkog pregleda. Da li je to povišeni vizir koji štiti vozače od mušica i vetra, rol barovi koji nam u slučaju pada čuvaju i noge i motor, dodatni farovi da bi bili uočljiviji na ulici, kofer za odlaganje kacige i rukavica ili ogledalce u obliku srca, njih ne interesuje, jer odstupa od fabričke slike motocikla - objašnjava Hapčak.
Da bi prošli prelged vozači sve dodatke moraju da uklone, da vrate originalne, boju da vrate na fabričku, a sve to debelo košta, a ako žele da ih zadrže, za svaki moraju da nabave atest Agencije za bezbednost saobraćaja.
- Da nas vraćaju zbog plitke šare na gumama, zbog neispravnih kočnica, ili loših svetala ne bismo se bunili, jer to stvarno ugrožava i našu i tuđu bezbednost u saobraćaju. Ali, ovo je besmisleno i ne postoji nigde u svetu, a ne samo da nas ne ugrožava, već nas i štiti. Osim toga, mnogi motori su uvezeni sa prepravkama, kako li su prošli carinu ako su neispravni - objašnjava sagovornik Telegrafa.
U Moto asocijaciji objašnjavaju da im telefoni neprestano zvone zbog poziva besnih bajkera.
- Sve se to radi samo da bi tehnički pregledi mogli da uslikaju ogoljeno vozilo. To je čisto maltretiranje, a načuli smo da, ukoliko vratimo sve što nam je skinuto posle pregleda i doživimo udes, osiguranje ne važi - kaže on.
VIDEO Ni ovaj ne bi prošao tehnički:
(Gorica Avalić/g.avalic@telegraf.rs)