Neko je žrtvovao nacionalne interese zarad privatnih: Ko je kriv za obrušavanje bedema na Koridoru 10?

Potporni zidovi padali su već tri puta, a razlog za to je izmena projekta koju je tražio španski "Azvi"

Prvi rezultati istrage pokazuju da je šteta od urušavanja potpornog zida na Koridoru 10 veća od tri miliona evra, a da će zbog greške u izgradnji sanacija ići na teret španske kompanije "Azvi".

Sanacija potpornog zida od 21. avgusta: Uprkos problemima završava se Koridor 10 (FOTO)

Potporni zidovi padali su već tri puta, a razlog za to je izmena projekta koju je tražio španski "Azvi", a prema kojoj nisu izgrađeni vertikalni odvodi za vodu, piše Blic.

Zbog sumnje da postoje elementi ugrožavanja bezbednosti zemlje koja je nastala zbog neadekvatnog postupanja u procesu projektovanja i izgradnje konstrukcije, u istragu se uključila i BIA, koja bi trebalo da utvrdi ko je na svoju ruku prepravio projekat.

Izvor Blica iz "Azvija" ocenio je da je neko žrtvovao nacionalne interese zarad privatnih i da za to postoje brojni dokazi, kao i da se pokazala istinitom tvrdnja stručnjaka da je to "držanje brda čačkalicom".

Bilo je ozbiljnih upozorenja da se odustane od ovog modela i da se problem sa vodom reši vertiklanim odvodnim kanalima, rekao je neimenovani sagovornik i naglasio da je dodatni razlog za preispitivanje lične odgovornosti svih aktera u ovoj priči to što nisu hteli da poslušaju struku da španski sistem neće biti adekvatan u Grdeličkoj klisuri.

Sadašnji direktor Koridora Zoran Babić zatražio je dva puta izveštaj o kvalitetu radova, krajem 2017. i u januaru 2018. godine, ali je odgovor dobio u aprilu ove godine i to tako što su rekli da se sve radi po projektu, rekao je neimenovani sagovornik.

Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović rekla je da će insistirati da se pronađu odgovorni za propuste prilikom izgradnje puta u Grdeličkoj klisuri.

- Za mene su važna dva zadatka - da Koridor završimo i da bude bezbedan i drugi, da se utvrdi odgovornost za obrušavanje zida.

Mihajlović je rekla da će tražiti i da se utvrdi da li je prvi projekat iz 2010. godine bio dobar.

(Telegraf.rs / Tanjug)