Beograd vs Novi Sad: Borba između prestonice i "srpske Atine" oduvek tinja - šta to vi imate, što mi nemamo?

Ovaj dvoboj koji se nikada neće završiti, ne možemo rešiti ni u čiju korist, ali vam donosimo šta je ono što možete naći u jednom gradu, a u drugom ne

Novi Sad i Beograd vode višedecenijsku borbu u nadigravanju koji grad ima bolje pogodnosti i aspekte za život.

Sa jedne strane, čućete da u glavnom gradu možete naći sve ono što imate po evropskim metropolama, da je to grad koji je otvoren za sve.

Pak, pobornici načina života u srpskoj Atini, reći će vam da je tamo sve mirnije, nigde se nikome ne žuri i "zna se neki red".

Ovaj dvoboj koji se nikada neće završiti, ne možemo rešiti ni u čiju korist, ali vam donosimo šta je ono što možete naći u jednom gradu, a u drugom ne.

TAKSI ZA 500 DINDŽI

Često čujete da u Beogradu da biste seli u taksi i rekli "Dobar dan", treba vam 500 dinara, a za obilazak celog grada nekoliko hiljada dinara. E pa, u Novom Sadu vam pet stotina treba da biste obišli skoro ceo grad. Ako je suditi po ceni taksi usluga 1:0 za Novi Sad.

ZOOLOŠKI VRT

Beograd se svakako može pohvaliti jednim od najboljih i najbogatijih zooloških vrtova u zemlji, ali i regionu. Atrakcija koju pored Kalemegdana posećuju kako Beograđani, tako i turisti, veliki je nedostatak Novom Sadu. I često možete videti da se Novosađani žale kako im fali životinjsko carstvo. Mada i sami Novosađani kada dođu u Beograd, odu u zoovrt.

SEPARE ZA 8.000 DINARA

Noćni provod definitivno je epicentar zbivanja u oba grada, ali cene u klubovima svakako diktiraju razliku. Svaki Beograđanin bi se iznenadio kada bi čuo da se u novosadskim klubovima veliki separe može naći uz uslov od 8.000 dinara. Da, dobro ste pročitali. Generalno cene u kafanama i kafićima su znato jeftinije.

AERODROM

Većinu onih koji ne žive u glavnom gradu, hvata muka i psuju kada na aerodrom moraju krenuti put Beograda. Međutim, osim aerodroma u Nišu, ne postoji nijedan drugi aerodrom u Srbiji koji saobraća na međunarodnim linijama. Tako da oni Novosađani koji bi na put avionom, moraju ipak u Beograd.

BONTON ZA GRADSKI PREVOZ

Svako ko je iz Beograda otišao u Novi Sad i ušao u gradski prevoz, doživeo je u najmanju ruku šok. Kao u evropskim zemljama, u ovom gradu se u autobus ulazi na prednja vrata i pokazuje mesečna karta. Onaj ko nema, kod vozača kupuje kartu. A putnici koji izlaze, to rade na ostalim vratima. Naravno i ovde ima izuzetaka i šverca, ali je to retkost. Ovome treba dodati i cena gradske karte koja je 65 dinara, a u glavnom gradu 90.

(NE)ČESTI BUSEVI

U Beogradu su redovi vožnje mnogo češći nego u Novom Sadu, pa tako nećete morati da čekate 20 minuta (kada govorimo o vožnji bez zastoja i čepova u gradu) da biste otišli pet stanica dalje. U srpskoj Atini prema redovnom tajmingu polazaka čekaćete između 12 i 20 minuta, u zavisnosti kojom linijom želite da se vozite.

Ovim mini duelima je rezultat nerešen, a nabrajati možemo u nedogled.

Kakvo god vaše mišljenje bilo, činjenica je da su oba grada omiljena kako Srbima, tako i turistima. A sve dok "duel" među Novosađanima i Beograđanima traje, dotle će se oba grada truditi da dodaju nešto novo i pogodnije, što ide u prilog svima.

VIDEO: Beograd, grad misterija i legendi

(S.Čenad - s.cenad@telegraf.rs)