Ukoliko upadnete u rupu na putu tokom vožnje, možete da naplatite tu štetu. Ali, zbog nje možete da izgubite i život

Rupe na putevima i ulicama širom Srbije predstavljaju ozbiljan problem

Vožnja na putevima i ulicama širom Srbije pravi je košmar za svakoga ko sedne za volan. Zbog rupa koje se nalaze na svakih nekoliko kilometra nastaje veća materijalna šteta na vozilima. Nju vozači mogu da naplate ukoliko pozovu saobraćajnu policiju. Međutim, kad neko izgubi život zbog oštećenja na putu, novac više nije važan.

Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović ističe da je onaj ko upravlja putevima dužan da nadgleda stanje na saobraćajnicama. Rupa za njih ne sme da predstavlja iznenađenje i u što kraćem roku moraju da je poprave ili obeleže.

Međutim, često se dešava da rupe stoje danima i da se ne vide, a onda vozači upadnu u nju. Ukoliko tom prilikom nastane šteta na kolima, da je ne bi sami platili, vozači obavezno treba da pozovu saobraćajnu policiju.

Glavni put od Srbije ka Rumuniji napušten i u rupama: Jedva se ide 10 na sat, a delovi automobila otpadaju (FOTO)

- U situacijama kada dođe do oštećenja vozila usled lošeg stanja puta, potrebno je da se vlasnik oštećenog vozila sa zahtevom za naknadu štete na vozilu i zapisnikom saobraćajne policije obrati Javnom preduzeću "Putevi Srbije", koje će taj zahtev proslediti preduzeću nadležnom za održavanje deonice puta na kojoj je došlo do oštećenja vozila - objasnili su proceduru za Telegraf.rs iz ovog preduzeća.

Prema podacima JP "Putevi Srbije" mali broj vozača je svoje vozilo oštetio tako što je upao u rupu.

Uvidom u evidenciju Sektora za pravne, kadrovske i opšte poslove, konstatovali smo da je 2017. podneto 16 tužbi, a 2018. godine sedam - naveli su iz preduzeća koje je zaduženo i za nadzor puteva.

Ali ovako mali broj tužbi ne mora da bude pokazatelj da vozači nisu upadali u rupe. Postoji mogućnost da nisu znali svoja pravo da podnesu zahtev za naplatu štete.

RUPE I SAOBRAĆAJNE NESREĆE

Šteta na vozilima zbog oštećenja na putu je najmanja stvar koja može da se dogodi. Vozači zbog njih mogu da zadobiju teške povrede, a u najgorem slučaju da izgube život. Naročito motoristi.

Iz tog razloga je veoma bitno da putari što pre poprave saobraćajnicu i da svako oštećenje bude obeleženo. Kad neko od putara svesno ostavi rupu neobeleženu i kad odluči da je popravi posle nekoliko dana, po mišljenju Okanovića, mora da zna da će neki motociklista možda tu da pogine.

Ukoliko se desi najgore, upravljač puta je dužan da dostavi izveštaj šta se desilo na putu. Iz tog razloga mora da se formira nezavisni stručni tim.

- On će u zakonski predviđenom roku, izaći na lice mesta, sagledati okolnosti i tragove nastanka nezgode i predložiti mere za prevenciju saobraćajnih nezgoda na tom delu puta, i o tome sačiniti izveštaj. Cilj analize je da se pronađe sled događaja koji je doveo do nastanka nezgode, primarno usmeren ka uočavanju nedostataka puta kao faktora bezbednosti saobraćaja - zaključili su razgovor za Telegraf.rs iz JP "Putevi Srbije".

Rupe ne nastaju preko noći. Prvo se pojave manja oštećenja koje vremenom postaju veća. Ukoliko se na vreme primete, što je obaveza upravljača puta, one neće predstavljati opasnost, niti će zbog njih da nastaje šteta na kolima.

VIDEO: U patroli sa PRESRETAČIMA

(Ivana Vlajković/i.vlajkovic@telegraf.rs)