Putarina u Srbiji skuplja za domaće vozače nego za strance
Cene se za vozila sa stranim oznakama obračunava po srednjoj kursnoj listi NBS od 13.11.2014. godine.
Domaći i strani vozači na pojedinim naplatnim rampama na autoputu ne plaćaju istu cenu putarine, pa je tako ponekad cena za strance niža, što u Putevima Srbije objašnjavaju usklađivanjem cene putarine sa zvaničnim srednjim kursom evra.
To usklađivanje, odnosno promena deviznog cenovnika se radi kada srednji kurs evra poraste ili se smanji za tri odsto, odnosno bude veći od 124,36 dinara ili padne ispod minus tri odsto i iznosi manje od 116,78 dinara.
Vinjete idu u istoriju: Na nivou cele EU priprema se promena sistema naplate putarine
Reč je ustvari o tome da se cena putarine se za vozila sa stranim registarskim oznakama obračunava po srednjoj kursnoj listi NBS od 13.11.2014. godine.
Tako se i događa da na primer, na deonici puta Beograd-Ćuprija vozači automobila sa domaćim tablicama plaćaju 510 dinara, a stranci četiri evra, što prema današnjem kursu za evro od 118,06 dinara iznosi 474,4 dinara.
Isto je i na rampi Vodanj, gde od Beograda treba platiti 140 dinara, dok stranci plaćaju jedan evro, što je u dinarima 118,06 dinara. Od Beograda do Niša treba izdvojiti 800 dinara za putarinu, a stranci 6,5 evra, što je 767,39 dinara.
Ipak, ima i obrnutih slučajeva, na primer od Beograda do Malog Požarevca putarina je za domaće vozače 100 dinara, a za strance jedan evro. Takođe, od Beograda do Kolara putarina je 170 dinara, a u evrima 1,5 evra, što je kada se preračuna 177,09 dinara.
U Putevima Srbije je rečeno Tanjugu da cena putarine za domaće i strane državljane obračunava na isti način, odnosno na osnovu tri parametra: cene po kilometru, dužini pređene relacije i kategorije vozila.
Putevi napominju da to preduzeće donosi cenovnik uz saglasnost Vlade Srbije. To javno preduzeće navodi da u sistemu za elektronsku naplatu putarine trenutno ima oko 250.000 korisnika i da se taj broj uvećava svake godine.
VIDEO: U patroli sa presretačima
(Telegraf.rs)