Zbog pitanja 2 i 10 i đake i roditelje boli glava: Ovako je izgledao kombinovani test. Znate li vi odgovore?

Poslednjim ispitom završeno je polaganje male mature

Foto: Marko Jovanović

Marija Terezija i Dositej Obradović jedini su danas predstavljali problem za moždane vijuge osmaka. Kombinovani test sa pitanjima iz pet predmeta - biologije, geografije, istorije, fizike i hemije - od koga su đaci najviše strahovali, ispostavio se kao lakši od prethodna dva, odreda tvrde oni.

Ovo su rešenja kombinovanog testa: Koliko tačnih odgovora ste imali?

- 20 od 20 - raduju se učenici, dok se preslišavaju sa drugarima, kontrolišu svoje odgovore i ushićeno javljaju roditeljima kako su danas "pokidali".

Po izlasku iz klupa, deca su se ovaj put lako setila pitanja koja su se našla pred njima i prepričali ih reporterima portala Telegraf.rs.

Da li biste vi na ovo znali odgovore:

1. Koliki je procenat sumpora u SO2 (dati su maseni brojevi)?

2. U kom veku je živela Marija Terezija?

3. Ko je čovek na ovoj slici?

4. Biciklista se kreće brzinom od 4 m/s. Koliko pređe za 1 minut?

5. Žicu od kog materijala može da privuče magnet?

a) Gvožđe

b) Aluminijum

v) Bakar

...

6. Spoji gradove i reke:

Gradovi: Pariz, Budimpešta, London, Rim

Reke: Tibar, Dunav, Sena, Temza

7. Dat je Venov dijagram sa kukuruzom i vrapcem, poređati njihove i zajedničke karakteristike: višećelijski organizam, da li rastu...

8. Ponuđena imena: Đerdapska, Resavska, Deliblatska, Pešterska spojiti sa sledećim pojmovima: klisura, pećina, peščara, visoravan, reka (Pazite, jedno je višak)

9. Po kojim se kontinentima prostiralo Osmansko carstvo?

10. Novi vek počeo je kojim otkrićem?

11. Između kojih planeta se nalazi Zemlja?

12. Sa čim se mere sledeće veličine: masa, zapremina, vreme, dužina?

13. Gde se nalaze amazonske džungle?

14. Ako ptice jedu samo tamne leptire, a ne svetle, uskoro će biti više svetlih. O kojoj se pojavi tu radi?

15. Delovi ćelija koji imaju sopstvenu membranu i ulogu su?

16. Od đaka se u jednom pitanju tražilo da odrede prirodni priraštaj, na osnovu određene stope nataliteta i mortaliteta.

17. Takođe im je ponuđen grafik ubrzanja i sile, a oni je trebalo da odrede oscilacije.

Pitanja su napisana nasumičnim redosledom, a pred đacima našlo se još tri zadatka.

Sva rešenja možete pogledati OVDE.

VIDEO Slovenci jugoslovensku istoriju uče na praktičan način:

(M.Ro)