Merenje prosečne brzine na autoputu tek je počelo, a već je "palo" 70 vozača
U prethodne dve godine na dva autputu život je izgubilo 96 osoba, a više od 2.000 je povređeno
Na svim auto-putevima u Srbiji danas je počelo kažnjavanje vozača na osnovu merenja srednje brzine i do 14 sati je na šest velikih naplatnih stanica kažnjeno oko 70 vozača, koji su prekoračili dozvoljenu brzinu od 120 km/h.
Direktor policije Vladimir Rebić je tim povodom obišao naplatnu rampu "Vrčin" kod Beograda i potvrdio da će svi koji prekorače srednju brzinu, makar i za jedan kilometar na sat, morati da plate kaznu.
- Ne postoji način da mi ne primenimo važeće propise koji dozvoljavaju maksimalnu brzinu od 120 km/h, tako da ne postoji ta tolerancija - rekao je Rebić novinarima.
On je zahvalio Kancelariji za IT koja je omogućila da od danas u Srbiji stranci i naši građani mogu da na post terminalima da plate novčanu kaznu za prekršaje bez da se isključuju sa autoputa, kako bi otišli u banku ili menjačnicu.
- Kao što je prethodnih dana najavljivano, od danas na svim deonicama autoputeva počinje kontrola prosečne brzine kretanja vozila. Izuzetno sam ponosan što je Srbija jedina u okruženju, a možda i jedina u Evropi, koja ima ovakav sistem koji omogućava da se bez značajnog ulaganja novih sredstava vrši efikasan način kontrole - kaže Rebić.
Od danas na svim čeonima naplatnim stanicama, kao što su Vrčin, Šimanovci, Niš i druge, policija na licu mesta kažnjava sve koji su prekoračili brzinu.
- Što se tiče ovih koji napuštaju autoput na bočnim rampama, njima će se dostaviti na adresu dopis u kome će ih obavestiti da su dužni od osam dana da daju podatke o licu koje je načinilo prekršaj - kaže Rebić i dodaje da će i onima koje policija ne kazni na licu mesta na čeonim naplatnim rampama stizati kazne na kuće adrese.
Rebić je apelovao na njih da u propisanom roku od osam dana daju informacije policiji o tome ko je upravljao vozilom kada je napravljeno prekoračenje srednje brzine, jer bi u suprotnom vlasnici mogli da plate od 100.000 do 120.000 kaznu jer pokušavaju da izbegnu odgovornost.
Pored merenja srednje brzine, na autoputevima će brzinu kontrolisati i tzv. presretači - automobili bez policijskih oznaka, a sve u cilju smanjenja žrtava na spskim putevima, naglasio je.
Prema njegovim rečima, u prethodne dve godine na dva autputu život je izgubilo 96 lica, a više od 2.000 je povređeno.
Na pitanje kako će sistem funkcionisati kada tokom letnje sezone kroz našu zemlju bude prolazio veliki broj stranaca, Rebić je istakao da će u saradnji sa Putevima Srbije obavestiti ambasade zemalja čiji građani najviše koriste naš autoput kako bi ih upozorili na merenje srednje brzine, a na rampama će na njihovim jezicima - turskom, nemačkom, engleskom i drugim biti istaknuto da se meri prosečna brzina.
Zamenik načelnika Saobraćajne policije Boban Milinković je rekao da se prosečna brzina ne meri na auto-putu Ljig-Preljina, na Koridoru 11, zbog nepostojanja tehničkih uslova, jer ta deonica ne funkcioniše u zatvorenom sistemu naplate putarine.
Milinković je rekao da je broj kažnjenih vozača od jutros mnogo manji nego nego kada je počelo merenje srednje brzine na prvoj deonici Šid - Šimanovci.
- Otkada je počela da se kontroliše srednja brzina za oko 30 odsto je smanjen broj slučajeva prekoračenja, a broj nezgoda za 35 odsto, tako da koliko smanjite prekoračenje brzine, toliko ćete smanjiti i broj nezgoda - naglasio je Milinković.
Kamere JP "Puteva Srbije" instalirane su na svim za to predviđenim mestima, a brzina će se meriti na osnovu vremena prolaska od jedne do druge naplatne rampe.
VIDEO: Kako jedan stranac koji živi u Srbiji vidi srpske vozače
(Telegraf.rs/Tanjug)