Rešavamo enigmu: Da li je vezivanje pojasa obavezno baš za sve učesnike u saobraćaju?

Jedina gora stvar od nevezivanja pojasa je nepravilno vezan sigurnosni pojas

Izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima donele su mnoge promene, a jedna od najrigoroznijih je povećanje kazne za nevezivanje pojasa sa 5.000 na 10.000 dinara. Ova odluka mora da se sprovodi bez presedana, bez izuzetka i svako ko je ne poštuje će da odgovara jer svima preti jednaka opasnost u saobraćaju.

Vozače od utorka čekaju velike kazne: Pojas, nasilnička vožnja, alkohol... (FOTO)

SVAKI STOTI SRBIN VOZI PIJAN: Za tri dana saobraćajne kontrole, otkriveno više od 1.000 prekršaja

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja rekao je da ni taksisti, ni policajci, ni invalidi, ni trudnice, ni predsednici opština nisu oslobođeni od vezivanja pojasa u vozilu.

- Nije to propisao niko iz ličnog hira, već zato što, bilo prilikom bočnog, prilikom čeonog prevrtanja vozila, na telo deluju takve sile koje mogu da dovedu do pogibije, a pojasevi su ti koji čuvaju čoveka. Bez obzira na funkciju, svi su oni ljudi i jednako podležu povredama - objašnjava Okanović.

Od sada će se redovno kažnjavati i oni koji ne budu imali pojas na zadnjem sedištu.

Kako je Okanović još ranije istakao, pojas ne može da povredi putnika osim ako nije nepravilno vezan. Pojas nas on do određene brzine zadržava, a potom pukne da nas ne bi isekao ili nam napravio ozbiljne povrede. Na primer, kada kod čeonog sudara udarite u zid, ako idete do 60 kilometara na čas, pojas će vas zaštititi i nećete imati nikakvih ozbiljnijih povreda, ali ako u istoj situaciji vozite 100km/h on će pući, pa šta vam bog da, jer kad ne bi pukao usmrtio bi čoveka.

Jedina gora stvar od nevezivanja pojasa je nepravilno vezan sigurnosni pojas, upozoravaju stručnjaci za bezbednost saobraćaja.

Delimično vezivanje pojasa, stavljanje ispod pazuha ili labavljenje štipaljkom mogu da prouzrukuju stravične povrede tokom saobraćajke, dok pravilna upotreba ovog bezbedonosnog pomagala spasava živote prilikom udesa u čak 80 odsto slučajeva.

Novim izmenom Zakona, kazna je sa 5.000 povećana na 10.000 dinara, pa se stručnjaci za bezbednost saobraćaja nadaju da će ovo da natera vozače da budu revnosni u poštovanju propisa, što bi samim tim trebalo da smanji broj nesreća na ulicama.

(S.V.)