Šta je moglo da pođe po zlu u avionu iznad Kovačice? Zadatak pilota je bio da ispitaju kvarove... ostali su u njemu do krajnjih granica
Kada se zna da je jutros oko 9.40 sati, kada se nesreća desila, bilo sunčano, vetar jedva da je duvao sa 10 m/h, a u pitanju su vrhunski piloti, dok i sama letelica važi za ponos srpske avijacije, postavlja se pitanje šta sve može da bude razlog za kobni pad aviona
Zoran Starčević, potpukovnik u penziji, vojni pilot i profesor stručnih predmeta Vazduhoplovne akademije u Beogradu, koji je za 30 godina karijere upravljao svim letelicama domaće konstrukcije: Galeb, Jastreb, G4 i Orao, objašnjava šta sve može da bude razlog za obrušavanje aviona Galeb G-4 kod Kovačice, kada je nakon katapultacije pilota, Rober Kaloci (49) poginuo, dok se njegov kolega Aleksandar Matić trenutno oporavlja na VMA.
To pitanje će ostati potpuna enigma do okončanja istrage. Ipak, kada se zna da je jutros oko 9.40 sati, kada se nesreća desila, bilo sunčano, vetar jedva da je duvao sa 10 m/h, a u pitanju su vrhunski piloti, dok i sama letelica važi za ponos srpske avijacije, postavlja se pitanje šta je moglo da pođe po zlu.
Pogotovo kada je poznato da je ovo treća avio nesreća sa kobnim posledicama u kojoj je glavni akter supergaleb G-4.
- Major Rober Kaloci radio je kao opitni pilot u Centru za letna ispitivanja Tehničko opitnog centra, nekadašnjem TOC-u. Uloga tog centra je da ispita sve mogućnosti letelice, primedbe na njegove delove, karakteristike kvarova... Nešto su ispitivali i sigurno je da su kao vrhunski profesionalci ostali u avionu do krajnjih granica - objasnio je profesor i dodao dve opcije koje su mogle da dođu u obzir za vreme fatalnog leta.
Radili su u zoni manevra i katapultirali su se u trenutku kada je letelica bila u nezgodnom položaju, na minimalnoj visini, pa postoji mogućnost da se i padobran nije otvorio do kraja što je dovelo do dodatnog ubrzanja, objašnjava on.
Da podsetimo, postoji mogućnost i da je došlo do prestanka rada motora, na šta ukazuju izjave svedoka.
Na to da je simptomatično da baš letelica galeb G-4 padne tri puta za poslednjih deset godina, pilot Starčević dodaje da sve ima svoje vreme i rok trajanja.
- Ti avioni se rodovno održavaju, ali ipak su oni proizvedeni u staroj državi, u kojoj smo imali i fabriku i rezervne delove, što sada nije slučaj - zaključio je on.
VIDEO Koliko je dugo super galeb u upotrebi?
VIDEO Kako je prema opisu svedoka izgledala nesreća?
(Telegraf.rs)