Nema slabih kazni: Prekoračenje brzine u naseljenom mestu ipak će vozače koštati dozvole
Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović pozdravlja odluku nadležnih
Kazna za prekoračenje brzine u naseljenom mestu za 20 ili 30 kilometra na čas trebalo je da bude 10.000 dinara bez kaznenih poena i zabrane upravljanja vozilom. Međutim ovaj predlog nije usvojen, pa od 3. aprila oni koji voze 70 ili 80 na sat, umesto dozvoljenih 50 u naseljenim mestima, moraće da plate navedeni iznos, a ostaje da će za taj prekršaj dobiti četiri kaznena poena i zabranu upravljanja od mesec dana.
Ranije su vozači imali rok od osam dana da plate prekršaj u pola manje. Po novom, ukoliko pun iznos kazne ne plate u tom roku, moraće da idu na sud.
Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović pozdravlja odluku nadležnih.
- Dobro je što su Vlada i poslanici prepoznali potrebu da se za prekoračenje u naselju preko 20 kilometra na čas ipak izriču kazneni poeni i zabrana upravljanja jer onaj ko vozi 80 kilometra na čas kroz naselje ne daje ni najmanju šansu pešaku ili biciklisti da preživi sudar sa vozilom.
- Veliki broj nesavesnih vozača se obradovao najavi ukidanja poena i zabrane jer su spremni da voze 80 na sat u naselju i da za to plate samo novčanu kaznu. Da je takva izmena usvojena, gotovo sigurno bismo imali povećanje broja teških saobraćajnih nezgoda u naseljima - naglašava Okanović, piše Blic.
GDE JE BEZBEDNO - VEĆE OGRANIČENJE
Okanović smatra da je potrebno izvršiti dodatni pritisak na gradove i opštine da podignu ograničenja na putevima u naselju, na kojima je bezbedno voziti brzinama većim od 50 kilometra na čas.
- To gradovi po zakonu mogu da urade. U zakonu se i do sada pod naseljem podrazumeva izgrađeni prostor sa objektima. To znači da, primera radi, mostovi nisu naselje i na njima bezbednost nije ugrožena kad vozači voze brže od propisanih 50 kilometra na čas, samo ne smeju da voze brže od 80.
- Ali opet ih je saobraćajna policija zbog toga često kažnjavala. S druge strane, mnogo veća opasnost je kada, recimo, vozač ide 80 na sat u Ulici Dimitrija Tucovića u Beogradu, gde imate pešake i stambene objekte - objašnjava direktor Komiteta za za bezbednost saobraćaja.
Profesor na Saobraćajnom fakultetu Milan Vujanović takođe je digao glas protiv blažih kazni za prekoračenje brzine u naselju. On je upozorio da je nauka dokazala da prilikom sudara pri brzini od 80 kilometra na čas nema preživelih pešaka, a da pri brzini od 50, koliko je ograničenje u naselju, gine 40 procenata pešaka.
- Smanjenjem kazne pokvarili bismo sve što je bilo dobro u zakonu, a ništa ne bismo postigli - ističe Vujanović, piše Blic.
VIDEO: U patroli sa saobraćajnom policijom
(Telegraf.rs)