Dve sestre inženjerke bacile su se na proizvodnju sira i kajmaka. Sada se ubijaju od posla, a imaju važnu misiju (FOTO)
- Na ideju smo došli tako što smo imali malu otkupnu cenu mleka - svega 24 dinara po litru, i bilo je pitanje da li da ostanemo sa tom proizvodnjom ili ne. Onda smo se odlučili da napravimo mini mlekaru i tako smo krenuli biznis - ističe Ljupka
Diplomirani ekonomista Ljupka Janić iz Žiče čekajući konkurse i pišući molbe za posao, rodila je troje dece i pre dve godine odlučila da na porodičnom imanju proizvodi sir i kajmak. Njena mlađa sestra koja je diplomirala ekologiju, odlučila je da joj se pridruži.
Deca za primer: Učenici u školi u Prokuplju proizvode pečurke
Na svoju malu mlekarsku radionicu prenele su dugu tradiciju proizvodnje mleka porodice Janić, iako uložena sredstva i veliki rad nije pratila odgovarajuća zarada.
- Na ideju smo došli tako što smo imali malu otkupnu cenu mleka - svega 24 dinara po litru, i bilo je pitanje da li da ostanemo sa tom proizvodnjom ili ne. Onda smo se odlučili da napravimo mini mlekaru i tako smo krenuli biznis - ističe Ljupka za RTS.
Sestra Marta joj je često dolazila da joj pričuva decu, pa je vremenom i ona zavolela ovaj posao.
- Ustajem u pet sati da bih stigla u šest na autobus, ovde sam oko pola sedam, i krećemo sa slivanjem kajmaka ujutru rano.
Srećom, potražnja je toliko porasla da dve sestre već imaju problem kako da proizvedu toliko sira i kajmaka.
- Sve proizvode prodajemo ovde kod nas u mlekari, zadovoljni smo cenom. Sada ispadne negde 60 dinara po litru u preradi i od ovog posla može da se živi u Srbiji - kaže Ljupka.
- Litraža mleka se sve više povećava, tako da smo za sada zadovoljne - dodaje Marta.
U lancu proizvodnje svoju ulogu ima i Ljupkin suprug Momčilo koji je zadužen za ishranu krava.
- Trenutno imamo sedam krava na muži, dve steone junice, a kako trenutno stvari stoje planiramo da proširimo proizvodnju sira i kajmaka.
Ljupka i Marta biće najsrećnije ako siru iz svoje mlekare, naročito kraljevačkom kajmaku, koji je tridesetih godina prošlog veka bio brendiran kao žički kajmak, vrate nekadašnji ugled.
(Telegraf.rs)