Srpska zlatna rakija: Sada bukvalno možete da probate 23-karatne listiće zlata (FOTO)

Mi smo se potrudili da ovde svako može da je priušti, od radnika,  glumaca, vlasnika firmi, do političara - zaključuje proizvođač prefinjenog napitka

Rusi imaju zlatnu votku, Francuzi zlatni šampanjac, a Srbi rakiju sa 23-karatnim listićima zlata!

Ivan ima 270 koza i živi odlično! Dok su moji drugovi odlazili u inostranstvo, ja sam ostao na očevini (FOTO)

Za prestižnim napitkom poludeo je ceo svet, pa ne čudi što se limitirana količina rakije sa pravim, jestivim zlatom i ukusom dunje našla na rafovima radnji u Sloveniji, Austriji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Češkoj, dalekoj Kini, pa čak i u Ujedinjenim Arapskim Emiratima.

Vlasnik proizvodnje iz okoline Kragujevca, Aleksandar Stanković, kaže da je na ideju došao, a gde drugo nego u kafani.

- Sa društvom sam u kafani probao šampanjac sa zlatnim listićima i konstatovali smo da tako nešto, tradicionalno, ne postoji na našem tržištu. Na pamet mi je pala rakija i prvi smo u zemlji kojima je pošlo za rukom da proizvedu rakiju sa zlatom. Taj plementi metal nabavljamo iz Austrije, a da bi bio jestiv, zlato mora da bude od 23 ili 24 karata i da se iseče na mikrodelove. Na 20 litara rakije se stavi tek jedan gram zlata, koje se pre svega konzumira kao antioksidans - objašnjava ovaj mladi, uspešni preduzetnik.

On dodaje da je veoma ponosan jer je njegov brend za kratko vreme postao poznat, te da se rakija od dunje pravi od najboljeg voća, koje se celu godinu čuva  u bariku.

- Stranci posebno vole rakiju od dunje. Zbog nje su ljudi zaboravili na šljivovicu, koja se posle 10 godina ponovo vraća na velika vrata. Za razliku od šljive, dunja ima malo šećera, komplikovana je i skupa za proizvodnju, stiže krajem oktobra, pa je najvažnije da joj se u kontrolisanim uslovima i na posebnoj temperaturi u toku fermentacije pravovremeno dodaju pravi enzimi i kvasci - kaže Stanković.

Prema njegovim rečima, drago mu je što pomera granice i što je napravio kvalitetnu, prestižnu i jedinstvenu priču.

- Kod nas je cena rakije 30 evra, u Crnoj Gori je 80 evra, dok u Kini košta 200 evra. Mi smo se potrudili da ovde svako može da je priušti, od radnika,  glumaca, vlasnika firmi, do političara - zaključuje proizvođač prefinjenog pića koji ima bezrezervnu podršku i pomoć supruge, primenjene umetnice i grafičnog dizajnera zadužene za vizuelni identitet kompanije.

(Telegraf.rs/S.I)