Velika promena za vozače kamiona: Kreće kontrola registracije, radnog vremena i odmora bez zaustavljanja vozila, i to pomoću novih tahografa!

Novi inteligentni tahografi omogućiće kontrolu bez zaustavljanja vozila, a sa tim će biti sprečene brojne mahinacije i zloupotreba

Još jedna novost očekuje transportnu inudstriju - naime, kako je najavljeno, od 15. juna 2019. godine svako novo vozilo koje obavlja usluge transporta moraće da bude opremljeno tzv. inteligentnim tahografom.

Srbiji treba 5.000 vozača SVAKE GODINE, a samo 3 hiljade se školuje

Istina, ovaj zakon za sada važi samo za vozače u Evropskoj uniji, ali pošto veliki broj srpskih građana radi širom Evrope, ovaj zakon se tiče i njih! 

Ali sudeći po digitalnim tahografima koji se počeli korisiti u Srbiji nakon EU, sada bi mogla da bude slična situacija i kod nas.

- Ako zakon o inteligentnim tahografima stupi na snagu u EU, oni će prodavati kamione sa već ugrađenim aparatima koje propisuje zakon, a pošto Srbija kamione uglavnom uvozi iz EU, samom kupovinom imaćemo inteligentne tahografe, pa će se verovatno i silom prilika promenti i zakon u Srbiji.

- Ništa još nije zvanično, ali takav slučaj je bio i sa sadašnjim digitalnim tahografima - rekli su za Telegraf.rs iz Sektora za drumski transport, puteve i bezbednost saobraćaja.

MAHINACIJE SA TAHOGRAFOM

Novi inteligentni tahografi omogućiće kontrolu bez zaustavljanja vozila, a tako će biti sprečene brojne mahinacije i zloupotreba.

Istraživanje Evropske komisije u 2014. godini pokazalo je da se svako treće vozilo služi prevarama registracije, radnog vremena i odmora. Brojni vozači voze mnogo duže od dozvoljenog vremena tako što "šteluju" tahografe kako bi umanjili prikazano vreme putovanja.

KAKO RADI INTELIGENTNI TAHOGRAF

- Koristeći mikrotalasne uređaje slične današnjim sistemima za plaćanje putarine, moguće je pročitati potrebne podatke tahografa bez potrebe za zaustavljanjem kamiona.

- Pored toga, novi inteligentni uređaji će omogućiti inspekciji da proveri masu čitavog vozila. Ovo će olakšati otkrivanje prevelikog tereta koji značajno utiče na uslove na putu i ugrožava sigurnost - kažu u INELO, poljskoj firmi koja se bavi proizvodnjom najsavremenijih softvera za saobraćajnu industriju.

SNIMANJE VOZILA

U novu opremu će biti uključeno lociranje, koje će snimiti tačnu poziciju vozila na početku i kraju, i to na svakih 3 sata vožnje. Pored toga biće moguće i bežično čitanje nekih podataka preko ugrađenog Bluetooth modela. Prenos informacija će biti dostupan i putem ITS sistema, tj. Inteligentnih transportnih sistema.

MODERNA KONTROLA

Od tahografa nove generacije se očekuje da poveća efikasnost kontrole na cesti. Nova oprema će omogućiti daljinsko praćenje vozača bez potrebe zaustavljanja vozila, što će biti ogromno olakšanje za saobraćajnu policiju.

(Jovana Kulaš - j.kulas@telegraf.rs)