VULKANIZER OTKRIVA: Da li je bolje i jeftinije kupiti polovne ili nove gume?

U jeku je sezona zamene guma, polovne, nove, jeftine, skupe, bezbroj je dilema. Odluke i stavovi za izbor su individualni, a često zavise i od finansijskih mogućnosti vozača

Foto: Pixabay

Da li kupiti nove ili polovne zimske gume, večita je dilema kada dođe sezona zamene pneumatika. Da li su pažljivo izabrani, solidni i brendirani polovnjaci bolji izbor od novih jeftinih guma ili je ipak nova guma najbolji izbor? Odluke i stavovi su individualni, a često zavise i od finansijskih mogućnosti vozača.

Ako nemate gde da čuvate letnje gume, u Beogradu postoje HOTELI ZA PNEUMATIKE! Evo o čemu je reč

Ako još niste zamenili zimske gume, sada je poslednji voz, inače spremite 200 evra!

Kada je reč o bezbednosti, ne može se osporiti da su nove gume neuporedivo bolje od polovnih.

A šta na tu temu kažu stručnjaci?

Zaustavni put je značajno kraći, a upravljivost bolja u uslovima mokrog i klizavog kolovoza. Šara na gumama im omogućava da istiskuju vodu i sneg i održe kontakt sa podlogom.

Zimske nove gume

Minimalna dozvoljena dubina šare na zimskim gumama je 4 milimetra. Kod novih guma šara je 6 do 8 milimetara, a mogu se naći po ceni već od 40 - 50 evra.

Polovne gume

Polovna guma košta oko 20 evra. Uglavnom su to gume sa dubinom šare oko 3-4 milimetra.

Možda su polovne gume u startu jeftinije, ali treba imati na umu da će polovna guma kraće trajati, što znači da je nekoliko puta treba balansirati, montirati što poništava prvobitnu uštedu.

Bezbednost na točkovima

Kako tvrde stručnjaci kupovina polovne gume sa šarom 4 mm i manjom ne samo da ne garantuje bezbednost, nego rizikujete da za to platite i kaznu.

- Još 2007. godine je donesen zakon o zabrani uvoza polovnih guma, razlozi zabrane uvoza su: potrošene vrednosti iskorišćenosti i nastanak opasnog otpadnog materijala. Fabrike koje su se bavile protektiranjem su imale pravo da ih i dalje uvoze.

Kada sagledamo prednosti i mane svakako su bolji izbor nove kvalitetne gume, ali ako se ipak odlučimo za polovne treba da vodimo računa u kakvom stanju se nalaze, piše na svom blogu vulkanizer Nuca Nuhanović.

(Telegraf.rs/nucanuhanovic.blogspot.rs)